جنگاوران انتقامی متحد خلق‌ها مسئولیت عملیات توکات را بر عهده گرفت

جنگاوران انتقامی متحد خلق‌ها عملیات منطقه‌ی گردشگری اربا در استان توکات در ترکیه را بر عهده گرفت.

  جنگاوران انتقامی متحد خلق‌ها با انتشار بیانیه‌ای عملیات انفجاری روز ۴ ژوئیه / ۱۳ تیر در منطقه‌ی گردشگری اربا در استان توکات را بر عهده گرفته و اعلام کردند، ‌"دولت ترکیه با عوایدات و درامدهای گردشگری به بمباران کوهستان‌های کردستان می‌پردازد و آن‌ها را به آتش می‌کشد و بر خلق منطقه ستم اعمال می‌کند. پیش از این اعلام کرده بودیم،‌ گردشگری ترکیه سرچشمه‌ی این اقتدار است که بر جنگ اصرار می‌ورزد. به همین دلیل این اقتدار را هدف قرار می‌دهیم."

  این مبارزان اعلام کردند، " دولت در کوهستان‌های کردستان تمامی طبیعت و محیط زیست را ویران کرده و ژینوساید محیط زیستی اعمال می‌کند. آن‌هایی که در قصرها زندگی می‌کنند از راه سود و منفعت توریسم در مناطق دیگر به این جنایت‌ها دست می‌زنند. "

  در این بیانیه به گردشگردان هشدار داده شد، ‌این مناطق آرام نیستند و اعلام شد، " گردشگران به این مناطق که به مرکز سود و منفعت فاشیسم مبدل گشته است نباید بروند. علیه بلوک فاشیست آ.ک.پ – م.ه.پ ،که دولت‌های شما از آن‌ها حمایت می‌کند، سکوت نکرده و اعتراض نمایید."

  جنگاوران انتقامی متحد خلق‌ها مسئولیت عملیات انفجاری روز ۲۹ ژوئن/ ۸ تیر علیه ایستگاه تلویزیونی در کوهستان لیمان در منطقە پلاموتبوکو در استان موغلا و عملیات روز ۲ ژوئیه /۱۱ تیر علیه هتل گراند افه در ازمیر را بر عهده گرفت.