جوانان سوسیال دمکرات سوئد؛ از روژاوا محافظت کنیم

سازمان جوانان حزب کارگران سوسیال دمکرات که از متفقان حکومت سوئد است از حکومت درخواست کردند که فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرده و در برابر حملات و تهدیدات ترکیه، از روژاوا محافظت کنند.

  در مقاله‌ای که مارتینا هر‌دنیوس، لویسا پاترسن و جیکوب نیلسون روسای منطقه استکهلم – کونگس هلمن اتحادیه جوانان سوسیال دمکرات سوئد اس.اس.یو در روزنامه‌ی ای.تی.سی منتشر کرده‌اند، ارتباط میان حکومت سوئد و دولت ترکیه را به سختی مورد انتقاد قرار دادند. جوانان اعلام کردند، ۴۰ درصد روسای روژاوا را از زنان تشکیل می‌دهند و همچنین در برابر تبهکاران فاشیست داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تبهکار مبارزه کردند. اس.اس.یو اعلام کرد، در روژاوا گروه‌های مختلف خلق‌ها در مدیریت جای گرفته و به اقدامات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در ماه ژانویه علیه عفرین اشاره کردند.

  روسای اس.اس.یو اعلام کردند، پس از وارد شدن ارتش ترکیه به شهر عفرین، انسان‌ها را به قتل رسانده، زنان را بمانند برده در شهرها به فروش رساندند، خانه‌ها را تاراج کرده و سکوت حکومت سوئد در برابر آماده‌کاری‌های دولت ترکیه و اردوغان علیه روژاوا را مورد انتقاد قرار دادند. روسا اتحادیه جوانان سوسیال دمکرات اعلام کردند، " سوئد با تداوم فروش سلاح به کشور ترکیه از این فشارها حمایت می‌کند. به عنوان یک کشور دارای ارتشی بزرگ برای دستیابی به صلح در سطح جهان هستیم اما هم اکنون نمی‌توانیم از نام خویش دفاع کنیم. با فروش سلاح به ترکیه ما در کشتار غیرنظامیان و اشغالگری دست خواهیم داشت."

  در پایان این مقاله درخواست شد که قوانین فروش سلاح را تغییر داده و فروش سلاح به ترکیه را متوقف کنند. روسای اس.اس.یو از حکومت سوئد درخواست کردند، برای محافظت از خودگردانی روژاوا هر آنچه را که از دست آن‌ بر می‌آید را انجام دهد.