حبیب پیر محمدی زندانی اعتصابی به ضرب چاقو مجروح شد

روز یکشنبه ۲۷ بهمن حبیب پیرمحمدی در زندان وکیل آباد مشهد به ضرب چاقو مجروح و روانه‌ی بهداری زندان شد.

حبیب پیر محمدی  زندانی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد از روز جمعه ۲۵ بهمن در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی به پرونده‌ی وی و تشکیل نشدن دادگاه تجدید نظر دست به اعتصاب غذا زده بود، روز یکشنبه با دستور مسئولین زندان به بند ۵ این زندان منتقل شده و در آنجا توسط زندانیان جرایم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به ضرب چاقوی یکی از این زندانیان مجروح و به بهداری زندان منتقل شده است.

آقای پیرمحمدی علی رغم جراحات وارده همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه میدهد.

حبیب پیرمحمدی پیشتر در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی و در محل کار خود بازداشت و به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. وی پس از ۱۰۳ روز بازجویی همراه با فشار در تاریخ ۱۰ تیرماه سال ۹۷ از بازداشتگاه اداره اطلاعات به بند ۱-۶ زندان وکیل آباد مشهد و در تاریخ ۱۷ آذرماه همان سال به بند مشاوره ۳ این زندان منتقل شد.

آقای پیرمحمدی در تاریخ ۵ اسفندماه سال گذشته توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری از بابت اتهام "اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی" به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام" فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام "عضویت در یکی از گروه‌های فضای مجازی هوادار داعش" به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام "بغی با وصف دستگیری قبل از درگیری" به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در صورت تایید احکام وی در دادگاه تجدید حکم اشد یعنی ۱۵ سال زندان قابل اجرا خواهد بود.