حزب دمکراتیک خلق‌ها: توطئه اقدامی علیه مبارزات آزادیخواهانه خلق‌ها و صلح و امنیت بود

کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها به مناسبت سالروز توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان در ٩ اکتبر ١٩٩٨ بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه کمیته مرکزی ه.د.پ که به مناسبت ٢٢مین سالروز کودتای بین‌المللی ٩ اکتبر صادر شده ربودن عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد مداخله نیروهای کاپیتالیستی در آینده خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه عنوان شده است. در ادامه آمده است:"این توطئه اقدامی علیه مبارزات آزادیخواهانه، دمکراتیک، امنیت و صلح میان خلق‌ها بود، مسائل عدیده‌ای را به دنبال داشت که عواقب آنها تاکنون نیز ادامه دارند."

کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها در ادامه بیانیه خاطرنشان می‌نماید توطئه بین‌المللی در ٢٢مین سالروز خود با حصر مطلق همچنان ادامه دارد. ه.د.پ می‌افزاید:"به شیوه‌ای غیرحقوقی اجازه ملاقات اوجالان با وکلایش و خانواده داده نمی‌شود و اجازه نمی‌دهند ایده‌هایش را به اطلاع افکار عمومی برساند. حصر عبدالله اوجالان در زندان امرالی امروز در تمامی کشور تعمیم یافته و فرصت نفس کشیدن را از جامعه سلب کرده است. علیه این سلطه که درصدد سلب توان خوددفاعی جامعه بوده و خلق‌ها را علیه همدیگر می‌شوراند ما از زندگی مشترک و جمهوری دمکراتیک حمایت می‌کنیم."