حزب دمکراتیک خلق‌ها: حصر به تشدید جنگ می‌انجامد

پارلمانتار ه.د.پ، سمرا گوزل گفت،"حصر و منزوی کردن اوجالان به‌ معنای به‌ بن‌بست رساندن راه‌حل است، به‌ معنای جنگ است، نابرابری و فاشیسم دامنه‌دار و عمیق است. اگر اوجالان سخن بگوید صلح شکل می‌گیرد، و اگر ساکت و محصور بماند جنگی بزرگ درمی‌گیرد."

دفتر حزب ه.د.پ در آمَد درباره‌ی حصر و انزوای تحمیل شده‌ بر عبدالله‌ اوجالان رهبر ملت کورد بیانیه‌ای منتشر کرد. متن بیانیه در نشستی مطبوعاتی که در سالن کنفرانس ودات آیدن برگزار گردید قرائت گردید. در این نشست هرکدام از سمرا گوزل، موسی فارسوغلاری و درسیم داغ پارلمانتارهای ه.د.پ، زیات جیران و هولیا آلوکمن اویانیک روئسای مشترک ه.د.پ در آمد، همچنین روئسای مشترک شهرداری‌ها و عضو مجالس شهرداری‌های غصب شده‌، شرکت کردند.

حصر و انزوا با مقاومت شكست میخورد

پارلمانتار سمرا گوزل به‌ مبارزه‌ و تلاش علیه‌ حصر و انزوا اشاره‌ کرد و یادآوری کرد که‌ اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ با پیشاهنگی لیلا گووَن انجام شد، حصر و انزوا را شکست داد و مغلوب کرد.

گوزل بیان داشت که‌ با شکست حصر روزنه‌ صلح و راه‌حل دوباره‌ ایجاد میشود و یادآوری کرد که‌ اوجالان از طریق وکلای خود گفته‌ بود، "٣٠-۴٠ روز آینده تعیین کننده خواهند بود."

گوزل اشاره‌ کرد، حکومت به‌ درخواست صلح اوجالان با سیاست جنگ پاسخ داد.

پارلمانتار گوزل یادآوری کرد که‌ حصر و انزوا همچنان ادامه‌ دارد و گفت، "حصر و انزوا شیوه‌ای شكنجه‌ی وحشتناک است. قانونی نیست. دروازه‌ی صلح از سوی امرالی و جناب اوجالان گشوده‌ میشود. تا زمانی که‌ حصر و انزوا پایان نپذیرد مبارزه‌ و تلاش ما هم ادامه‌ دارد."

سمرا گوزل بیان کرد، ذهنیتی که‌ در سال ١٩٩٩ با توطئه‌ای بین‌المللی آقای عبدالله‌ اوجالان را اسیر کرد و تلاش نمود امید صلح بین ملت‌ها را از بین ببرد، هم اکنون با این جنگ و قانون‌شکنی تلاش می‌کند موجودیت خویش را تداوم بخشد.

گوزل گفت، "آقای اوجالان با توان تشخیص و ایستار خود نه‌ تنها برای ملت کورد بلکه‌ برای ملتهای خاورمیانه‌ و همه‌ی جهان چشم اندازی جهت حل مسائل مشخص کرد و پیوسته‌ از آن دفاع کرد. این چشم انداز راه‌حل در راستای جنگ یا قانون شکنی نیست بلکه‌ در راستای دستیابی به‌ صلح است. چشم‌انداز ملت دمکراتیک است که مبتنی بر زندگی اجتماعی است.

گوزل اعلام کرد که‌ این اقدام خارج از چارچوب انسانی نه‌ تنها علیه‌ اوجالان است بلکه‌ در شخص اوجالان که به مثابه‌ی نماد جامعه‌ است، علیه‌ زنان و فرهنگ می‌باشد. می‌خواهند همه‌ی اینها را حصر و منزوی کنند.

هنگامی که‌ اوجالان سخن بگوید صلح برقرار میگردد

گوزل گفت،"ساکت کردن اوجالان به معنی تشدید عدم چاره‌یابی، پافشاری بر جنگ، نابرابری و فاشیسمی عمیق است. اگر اوجالان سخن بگوید صلح برقرار میگردد و اگر انزوا ادامه‌ پیدا کند جنگی گسترده‌ درمیگیرد."

گوزل اظهار نمود، آنانی که حصر را بر اوجالان اعمال می‌کنند دارای ذهنیتی فاشیستی هستند و افزود که‌ حصر هم از منظر حقوق ملی و هم از منظر حقوق بین‌المللی جرم است.  گوزل گفت،" اینجا حکومتی وجود دارد که‌ سیاست را کنار گذاشته‌ است، هم حقوق بشر را پایمال کرده‌، هم قانون اساسی خود را نقض کرده‌ است و می‌خواهد بر مبنای بی‌قانونی و قانون‌شکنی خود رو مشروع جلوه دهد."

بیانیه بر لزوم پایان فوری حصر اوجالان تأکید کرده است.