حزب چپ آلمان: باید حصر اوجالان پایان یابد و مذاکرات از سر گرفته شود

​​​​​​​حزب چپ آلمان "دی لینکه" درخواست کرد، تا حصر اوجالان پایان یابد و مذاکرات آغاز شوند. این حزب از حکومت آلمان نیز خواسته است تا شریک جرم دولت ترکیه نشود

کورنلیا بارت و فیلیکس پیتان از طرف رهبری ایالت برمن حزب چپ 'دی لینکه' بیانیه‌ای منتشر کردند و در بیانیه آمده است، حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، شکنجه است و این شکنجه باید پایان یابد.

 

"نباید حکومت آلمان شریک جرم دولت ترکیه شود"

در این بیانیه آمده است، رژیم اردوغان برای سرکوب اپوزسیون دمکراتیک، نمایندگان سیاست دمکراتیک را زندانی کرده و هم زمان نیروهای دولت ترکیه و تبهکاران تندروی وابسته به آنها عفرین را اشغال کرده‌اند.

 

در بیانیه همچنین آمده است، حکومت آلمان با همکاریهای فراوان برای دولت ترکیه بیشتر شریک جرم جنایات ترکیه می‌شود و برای آنکه آلمان شریک جرم ترکیه نشود نباید از این پس آلمان به ترکیه اسلحه بفروشد.

 

"ما خواهان آغاز مذاکرات و پایان حصر هستیم"

دی لینکه اعلام کرده است، آنها نیز مانند لیلا گوون می‌خواهند میان ترکیه و پ.ک.ک دیدارهایی برای برقراری صلح انجام شود و حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد پایان یابد. همچنین پارلمانتاران و روئسای مشترک شهرداریها و هزاران زندانی سیاسی دیگر هر چه سریعتر از زندانهای ترکیه آزاد شوند.

 

رهبری ایالت برمن دی لینکه همچنین اعلام کرد، اعتصاب غذا از ۱۷ دسامبر ۲۰۱٨ /۲۶ آذر در شهر استراسبورگ فرانسه آغاز شده است و یک بار دیگر با هدف برقراری صلح و مذاکره از اعتصاب کنندگان حمایت می‌کنیم.

 

همچنین اشاره شده است که مظلوم کوچ عضو شورای رهبری حزب چپ در ایالت برمن و کاندیدای این حزب برای انتخابات پارلمانی برمن و یک عضو دیگر آن از اعتصاب کنندگان استراسبورگ دیدن کرده‌اند.