حزب چپ از روز جهانی روژاوا حمایت می‌کند

حزب چپ آلمان اعلام کرد، آنها از روز دوم نوامبر روز جهانی روژاوا پشتیبانی خواهند کرد

در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه روز ۲م نوامبر به عنوان روز جهانی مقاومت روژاوا (World Resistance Day for Rojava)  اعلام شد. بر این اساس قرار است در کشورهای اروپایی فعالیتهایی در حمایت از مقاومت روژاوا و محکوم نمودن اشغالگری ترکیه انجام شود.

پیش‌بینی می‌شود که فعالیتها به طور ویژه در آلمان انجام شود و نه تنها در شهرها بلکه در برخی شهرکهای آلمان نیز تدارکات برای انجام راهپیماییهایی در حال انجام است. حزب چپ آلمان نیز در این رابطه بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده و اعلام نمود، آنها از راهپیماییهای ۲ نوامبر قویا پشتیبانی می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که برای راهپیمایی روز شنبه ساعت ۱۳:۰۰ که از  نپتونبرونن در آلکساندرپلاز آغاز می‌شود، ۴۰۰ یورو به عنوان همکاری برای تدارکات مراسم پرداخت می‌کنند. حزب چپ در همان بیانیه از حکومت مرکل برای موضع گیری در قبال حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه به شدت انتقاد کرد.

آلمان شریک جرایم ترکیه است

حزب چپ موضع‌گیری برلین را "بی‌شرمانه" توصیف کرد و خاطرنشان نمود، وزیر امور خارجه هیکو ماس با دیدار از آنکارا در جرایم ترکیه شریک شده است. حزب چپ همچنین اعلام نمود، حکومت فدرال با نخست وزیری آنگلا مرکل فقط ‌با انتشار بیانیه‌هایی از حملات ترکیه انتقاد کردند، آنها هرگز برای پایان دادن به حملات اقدامی عملی انجام نداده‌اند. حزب چپ درخواست نمود:

-برای پایان یافتن این اشغالگری که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، باید آلمان به شدت دولت ترکیه را محکوم کند و به آنها هشدار داده و فروش اسلحه به ترکیه را متوقف کند.

-اعضای آلمانی داعش را به آلمان بازگردانده و آنها را محاکمه کنند.

-ضمانت هرمس برای شرکتهای آلمانی در ترکیه پایان یابد و همکاری با ترکیه برای عضویت در اتحادیه‌ی اروپا متوقف شود.

-به سیاست ممنوعیت سمبلهای کوردی پایان داده شود. باید دستور داده شود که برافراشتن پرچمهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ قانونی شود و همچنین ممنوعیت پ.ک.ک پایان یابد.