حزب کمونیست فرانسه: قبل از جان باختن اعتصاب کنندگان دست به کار شوید

​​​​​​​حزب کمونیست فرانسه در مورد اعتصاب غذاها از حکومت فرانسه و اتحادیه‌ی اروپا خواست، هر چه سریعتر دست به کار شوند تا هیچ کدام از اعتصاب کنندگان جان خود را از دست ندهند و حصر پایان یابد

حزب کمونیست فرانسه پی‌سی‌اف اعلام کرد، در استراسبورگ ۱۴ تن مدت ۵۰ روز است که برای پایان حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

همچنین اعلام کرد، حصر اوجالان نقض قوانین بین‌المللی است و چندین سناتور، پارلمانتار، منتخبین محلی و پارلمانتاران حزب چپ از اعتصاب کنندگان حمایت می‌کنند.

 

همچنین اشاره شده است، یوکسل کوچ یکی از اعتصاب کنندگان استراسبورگ در شرایط وخیم جسمانی به سر می‌برد و به همین دلیل دیروز بعد از ظهر به بیمارستان منتقل شده است.

 

این اعتصابها بخشی از یک جنبش مقاومتی گسترده است که لیلا گوون و ۳۰۰ زندانی در آن سهیم هستند. در این بیانیه از لیلا گوون، اعتصاب کنندگان ترکیه، کردستان و استراسبورگ حمایت شده است و گفته شده که حزب کمونیست فرانسه از حکومت فرانسه و اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهد برای احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی و برای پیشگیری از یک فاجعه‌ی انسانی، با آنکارا تماس بگیرند تا هیچ کدام از اعتصاب کنندگان جانشان را از دست ندهند و حصر را پایان دهند.

 

در بیانیه همچنین آمده است، کردها در خاورمیانه یک نیروی اصلی صلح و آشتی هستند و حزب کمونیست فرانسه همه‌ گونه از خلق کرد حمایت می‌کند.