حزب کمونیست کردستان تصمیم دولت آمریکا را تقبیح کرد

حزب کمونیست کردستان- ك.ك.پ با تصمیم آمریکا بر ضد رهبران پ.ك.ك و ك.ج.ك، جمیل باییك، دوران کالکان و مراد کاراییلان اعلام نارضایتی کرد

کمیته‌ی مرکزی حزب کمونیست کردستان با انتشار بیانیه‌ای این تصمیم حکومت آمریکا را محکوم کرد. در این بیاننامه آمده است: میهن ما کردستان بیش از صد سال است که توسط امپریالیست‌ها و کشورهای منطقه تقسیم شده است. حالا هم می‌خواهند کردستان را ویران کرده و خلق کرد را بدون ملت جلوه دهند.

 

اشغال کرکوک، جرابلس، باب و عفرین با حمایتهای پنهانی آمریکا، روسیه و اروپا انجام شد. زمانی که بحث آزادی خلق کرد پیش می‌آیند این کشورها خطاب به خلق کرد می‌گویند: سر جای خود بمانید، اگر موازنه‌ی قدرت در خاورمیانه بر هم بخورد اتفاقات بدی رخ خواهد داد. اما آنها خود می‌خواهند در خاورمیانه برای انجام هر اقدامی آزاد باشند.

 

حزب کمونیست کردستان اعلام کرد: امپریالیسم آمریکا حالا تصمیم گرفته است تا به کسانی که محل استقرار رهبران پ.ک.ک و ک.ج.ک را اعلام کنند جایزه‌ی نقدی بدهد، این معامله هرگز قابل قبول نیست، خلق کرد این حمله‌ی ناروا را نخواهند پذیرفت.

 

حزب کمونیست کردستان در ادامه‌ی بیاننامه‌ی خود این تصمیم آمریکا را به شدت محکوم کرد و خواستار حمایت از رهبران کرد شده است.