حصر اوجالان با برگزاری تحصن در مقابل شورای اروپا محکوم شد

​​​​​​​کردهای ساکن در اروپا با برگزاری تحصنی در مقابل ساختمان شورای اروپا در بروکسل خواهان پایان دادن به حصر اوجالان شده و نهادهای اتحادیه اروپا را به شکستن سکوت در این زمینه فراخواندند

روز گذشته با هدف شکستن حصر و انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان تحصنی اعتراضی از سوی کردها در مقابل ساختمان شورای اروپا در بلژیک برگزار شد. در این گردهمایی سکوت نهادهای حقوق بشری در قبال مسئله‌ی کردها محکوم گردید.

 

گردهمایی که از سوی ناو-بل سازماندهی شده بود با یک دقیقه سکوت در پاسداشت شهیدان راه آزادی کردستان و همچنین گرامیداشت نسل‌كشی ارامنه آغاز شد.

شرکت کنندگان سپس شعار "اردوغان قاتل" و "دیروز هیتلر، امروز اردوغان" را سر دادند. فاتوش گوک‌سونگور رییس مشترک کنگره دمکراتیک کردهای اروپا طی سخنانی با خاطرنشان کردن اعتصاب غذای گسترده کردها در داخل و خارج از میهن سکوت کشورها و نهادهای اروپایی از جمله اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا، کمیته منع شکنجه و ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد.

 

رمزی کارتال رییس مشترک کنگره خلق کردستان هم در سخنانی گفت؛ با اعتصاب غذا سکوت بین‌المللی در مورد حصر شکسته شده اما این اتحادیه اروپا و کمیته منع شکنجه هستند که به سکوت خود ادامه می‌دهند. کارتال تأکید کرد تا زمانی که به حصر پایان داده نشود مقاومت اعتصاب غذا و گردهمایی‌های اعتراضی کردها ادامه خواهند یافت.