حمایت قاطع سندیکاهای بریتانیا از پروژه‌ی "آزادی برای اوجالان"

از ظهر امروز یکصدو پنجاهمین کنگره اتحادیه سندیکاهای بریتانیا "تی‌.یو.سی" در شهر لندن آغاز شد. هزار نفر در کنگره حمایت قاطع خود را از کمپین "آزادی اوجالان" اعلام نمودند

از ظهر امروز یکصدو پنجاهمین کنگره اتحادیه سندیکاهای بریتانیا "تی‌.یو.سی" در شهر لندن آغاز شد. هزار نفر در کنگره حمایت قاطع خود را از کمپین "آزادی اوجالان" اعلام نمودند

 

در این کنگره هزاران نماینده طرح پیشنهادی سندیکای معلمین اسکاتلندی پروژه‌ی "آزادی برای اوجالان" را با رأی قاطع تصویب کردند.

درخواست گفتگو و آزادی مطرح شد

در کنگره از رژیم ترک درخواست شده تا به جنگ پلید علیه کردها پایان دهد، به گفتگو با پ.ک.ک روی آورد و رهبر خلق کُرد را آزاد نماید.

 

کارولینا یاترس به نمایندگی از سندیکای معلمین اسکاتلند، ستفان بیرد به نمایندگی از سندیکای گزارشگران بریتانیا، جواند دِگروث به نمایندگی از سندیکای آکادمیسین‌های بریتانیا و تومی مورفی به نمایندگی از سندیکای اتحادیه متحده مقاله‌هایی را در رابطه با کمپین "آزادی برای اوجالان" قرائت کردند.

 

تومی مورفی عضو شورای رهبری مرکزی سندیکای اتحادیه متحده- که بزرگترین سندیکای بریتانیا و ایرلند بوده و یک میلیون و پانصد هزار نفر عضو دارد- در اظهاراتی گفت:"لازم است رژیم ترکیه فورا به فشارها علیه خلق کُرد پایان دهد." نامبرده ترکیه را به آغاز گفت‌وگو با حزب کارگران کردستان فراخواند.

 

وی راه‌حل پایان دادن به بحران‌های ترکیه را در آشتی با کردها و آزادی عبدالله اوجالان دانست. مورفی از اوجالان به عنوان ماندلای خاورمیانه نام برده و انقلاب روژاوای کردستان را ثمره اوجالان نامید.

 

او سپس خاطرنشان کرد که بزرگترین جشنواره کارگران جهان- جشنواره دورهام مینرس گالا- برای "آزادی اوجالان" پیشکش شده است.

 

در ادامه ارجان آکبال و رزگار وان به نمایندگی از انجمن خلق کُرد در این کنگره حمایت سندیکاهای بریتانیا از آزادی اوجالان را حائز اهمیت خواندند.

 

کمپین فعالانه به اجرا درمی‌آید

سندیکاهای بریتانیا در خلال دو سال گذشته اقدامات بسیار وسیعی را برای "کمپین آزادی برای اوجالان" به انجام رسانده‌اند و سندیکاهای فراوانی از این کمپین اعلام حمایت کرده‌اند.

 

سندیکای یونایت بزرگیرتن سندیکای بریتانیا با ١ میلیون و ۵٠٠ هزار عضو همراه با سندیکای گی‌.ام.بی با هشت‌صد هزار عضو در سال ٢٠١۶ طی بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از کمپین آزادی اوجالان اعلام کردند.

 

پروژه "آزادی برای اوجالان" در کنگره سندیکاهای بریتانیا تصویب شد

امروز در ١۵٠امین کنگره اتحادیه سندیکاهای بریتانیا- "تی.یو.سی" در شهر لندن، هزاران نماینده حاضر حمایت قاطع خود را از کمپین "آزادی برای اوجالان" اعلام کردند.