حملات رژیم ترک به گرسپی و کوبانی در سوییس و فرانسه محکوم شد

​​​​​​​کردهای ساکن در شهرهای برن و ژنو عصر دیروز به میدان‌ها سرازیر شدند و انزجار خود را از حملات غاصبگرانه رژیم ترک در حمله به کوبانی و گرسپی اعلام کردند

صدها نفر از کردستانی‌ها در شهرهای ژنو و برن با حضور در میادین این شهرها حملات رژیم ترکیه به شمال سوریه را محکوم نمودند.

ژنو

کردستانی‌ها با تجمع در مقابل ساختمان مقر سازمان ملل در ژنو سوییس حمله رژیم ترک به شمال سوریه و سکوت جامعه جهانی را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این گردهمایی پلاکارد بزرگی در دست داشتند که روی آن عبارت "ترکیه کردها را قتل‌عام می‌کند و سازمان ملل تماشاگر است"و "اردوغان تروریست" قید شده بود. حاضران شعارهایی در محکومیت اقدامات نژادپرستانه رژیم ترک سردادند.

 

سپس بیانیه‌‌ای با زبان‌های کردی و فرانسوی قرائت شد. در بیانیه‌ مذکور اعمال کردستیزانه رژیم ترک نسبت به روژاوای کردستان یادآوری شده بود.

 

در بیانیه سکوت جامعه بین‌المللی و سازمان ملل در قبال جنایات ترکیه محکوم گردیده و آمده است:"در شرایطی که کردها به نبرد با سازمان تروریستی داعش ادامه می‌دهند اکنون خود هدف حمله قرار گرفته و جهانیان سکوت اختیار کرده‌اند." بیانیه از کردستانی‌ها می‌خواهد تا بدون وقفه به فعالیت‌های اعتراضی خود در قبال حملات غاصبگرانه رژیم ترک ادامه دهند.

 

برن

کردستانی‌های ساکن در شهر برن هم با در دست گرفتن پرچم‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ و تصاویری از رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در ایستگاه مرکزی شهر گردهم آمدند. شرکت کنندگان شعارهایی در محکومیت حملات رژیم فاشیست ترکیه سردادند.  در بیانیه‌ای که در این تجمع قرائت شد از افکار عمومی و نیروهای بین‌المللی خواسته شده تا به سکوت در قبال جنایت‌های ترکیه علیه بشریت خاتمه دهند.

 

درانس

جوانان جنبش انقلابی در شهر درانس فرانسه هم طی راهپیمایی اعتراضی در مرکز این شهر حملات رژیم ترک به شهرهای کوبانی و گرسپی را محکوم کردند. آنان با سردادن شعار "اردوغان تروریست" خواهان همبستگی هرچه بیشتر آزادیخواهان با کردها شدند. جوانان از کردها خواستند تا فعالانه در تجمع‌های اعتراضی شرکت کنند.