حمله فاشیست‌های تُرک به کارگران کورد در آفیون ترکیه؛ یک کارگر کشته و دو تن مجروح شدند

در منطقه‌ی دینار در استان آفیون ترکیه کارگران ساختمانی کورد هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند، یک کارگر با نام «ازکان-ت» کشته و دو کارگر دیگر با نامهای «فرات-ت» و «امره-او» مجروح شدند.

این کارگران از منطقه اردیش وان برای کارگری به منطقه‌ی دینار استان آفیون رفته بودند.

این حمله‌ی مسلحانه در ساعت ۱۹:۳۰ عصر روز گذشته رخ داد و تاکنون از علت این حمله خبری بدست نیامده است و مشخصات مهاجمان هنوز اعلام نشده است.

در این حمله یک کارگر جوان با نام اُزکان-ت ۲۵ ساله کشته و دو کارگر دیگر با نام‌های فرات-ت و امره-او مجروح شدند. کارگران مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

بستگان کارگران قصد داشتند از اردیش به محل حادثه پیش افراد خانواده‌ی خود بروند، اما تعدادی از آنها در هنگام خروج از اردیش و تعدادی نیز در هنگام ورود به آفیون در ایست و بازرسی نگه داشته شدند. بر اساس اطلاعات منتشر شده یک مسئول پلیس به کارگران مجروح گفته است که پیکر فرد کشته شده را بردارید و از اینجا بروید.

این حمله در حالیست که در ۴ سپتامبر امسال به ۱۶ کارگر کورد اهل منطقه‌ی شمرخ استان مردین که در یکی از باغ‌های پسته در ساکاریا مشغول به کار بودند، حمله شده بود. مهاجمان کارگران کورد را تحقیر کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و سپس سعی کرده بودند آنها را به آتش کشیده و زنده بسوزانند. چند روز پس از این حمله دو تن از مهاجمان دستگیر شدند، اما فورا توسط دادگاه آزاد شده بودند.