حمله نیروهای ائتلاف بین‌المللی به کتائب حزب‌الله: ٢۶ شبه‌نظامی کشته شدند

در پاسخ به حمله موشکی به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در خاک عراق که در آن دو نظامی آمریکا و یک نظامی انگلیسی کشته شدند نیروهای ائتلاف بین‌المللی شامگاه جمعه موضع و تأسیسات کتائب حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران را در چندین منطقه هدف قرار دادند

روز چهارشنبه ١١ مارس/ ٢١ اسفند در حمله موشکی به یک پایگاه تاجی در بغداد دو سرباز آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند. ائتلاف بین‌المللی گفته بود که در این حمله ١٨ راکت به پایگاه تاجی اثابت کرده است. در این حمله ١٢ نفر هم زخمی شده بودند. اما گفته نشد که زخمی‌ها آیا نظامیان نیروهای ائتلاف هستند یا شهروندان کشورهای دیگر؟ حمله به پایگاه نظامی تاجی از سوی مسئولان عراق و سازمان ملل هم محکوم شده بود.

دو روز پس از این حملات موشکی اعلام شد که در منطقه‌ای نزدیک جنوب شهر بوکمال سوریه که در نزدیکی مرز عراق است انفجارهای بزرگی روی داده‌اند. به گفته‌ی دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است در حمله به مقرهای حشد الشعبی دست‌کم "٢۶ نظامی عراقی" کشته شده‌اند. این سازمان افزود که حمله از سوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی صورت گرفته است.

مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده روز پنجشنبه هشدار داده بود که آمریکا تمامی گزینه‌ها را برای تلافی حمله به پایگاه تاجی از نظر دور نمی‌دارد. اسپر گفته بود، رئیس جمهور [دونالد ترامپ] اختیار لازم را به او داده است تا آنچه لازم است انجام دهد.