حمله چماقداران رژیم ترکیه به مراسم گرامیداشت قربانیان ١٠ اکتبر آنکارا

پلیس دولت ترکیه به فعالان و شهروندانی که می‌خواستند یاد شهدای قتل‌عام ایستگاه متروی آنکارا را گرامی بدارند، حمله کرده و ۱۱ تن را دستگیر نمود.

سازمانهای دمکراتیک در آنکارا به سمت الوس مترو رفتند تا یاد کسانی را که در قتل‌عام ایستگاه متروی آنکارا شهید و مجروح شدند را گرامی بدارند. آنها قصد داشتند در میدان ایستگاه گاری و محل آن قتل‌عام راهپیمایی کنند. مردم، خانواده‌ی شهدا و مجروحین، کمال بلبل و محمد رشتو تریاکی پارلمانتارهای ه.د.پ از شرکت کنندگان در این مراسم بودند که مانع ورود آنها به میدان مترو شدند. پلیس بهانه‌ی این ممانعت را شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

پس از آنکه میان مردم و پلیس برخورد روی داد، نیروهای پلیس به مانند همیشه با خشونت به مردم حمله کردند و ۱۱ تن را دستگیر نمودند.

پس از حمله‌ی پلیس، خانواده‌ی شهدا و مجروحین و اعضای سازمان‌ها و مردم برای برگزاری مراسم در محل دیگری جمع شدند، اما پلیس یک بار دیگر به آنها یورش برده و اجازه ی برگزاری مراسم را نداد. نیروهای پلیس برای متفرق کردن خانواده‌ها به سرعت و با خشونت به آنها حمله کردند.

علی‌رغم خشونت و حملات پلیس، مردم و خانواده‌ها با دست زدن و سر دادن شعار خشونت پلیس را محکوم کردند و شعارهای "دولت قاتل باید تقاص پس دهد" و "۱۰ اکتبر را فراموش نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم فراموش شود" سر داده و خیابان را بستند. مردم با درست کردن حلقه‌ی انسانی پلیس را محکوم کردند.