حکم دادگاه اروپا نشان داد که همه‌ی پرونده‌های زندانیان شمال کردستان سیاسی هستند

جلسه‌ی دادگاه دولت ترکیه در مورد پرونده‌ی "نقض حقوق یک کارمند"، که برای صلاح الدین دمیرتاش درست شده است، برگزار شد. دمیرتاش اعلام کرد، تمامی پرونده‌هایی که برای وی درست شده‌اند، سیاسیست

هفتمین جلسه‌ی دادگاه در مورد یکی از پرونده‌های رئیس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها، صلاح الدین دمیرتاش با بهانه‌ی آنکه در آگوست ۲۰۱۳، حقوق یک کارمند را نقض کرده است، روز گذشته (٢٢ نوامبر/ ١ آذرماه) در دادگاه کیفری منطقه‌ی شهر تخریب شده‌ی رحا برگزار شد.

 

دمیرتاش در زندان ادرنه که در آنجا محبوس است، به صورت ویدیویی در این جلسه‌ی دادگاه شرکت کرد. دمیرتاش تاکید کرد که استفاده از سیستم ویدیویی برای محاکمه بر ضد قوانین دادگاه حقوق بشر اروپا و غیر قانونیست. او گفت باید در دادگاه حاضر می‌شد و به صورت حضوری از خود دفاع می‌کرد.

 

"با دستور سیاسی من را دستگیر کردند و هزاران کیلومتر از خانواده‌ام دور کردند. به همین دلیل می‌خواهم بر اساس قانون به آنجا بیایم و به صورت حضوری از خود دفاع کنم. این حق من است و در قانون اساسی آمده است. در مورد من صدها پرونده‌سازی انجام شده که همه‌ی آنها سیاسی هستند. من می‌خواستم در دادگاه حاضر شوم و مدارک خود را حضوری در اختیار دادگاه قرار دهم. ۵ سال است که تحقیقات و بازجوییها ادامه دارند، دو سال است که در حال سندسازی هستید. اما همه‌ی این پرونده‌ها سیاسی هستند. حکم دادگاه حقوق بشر اروپا آنرا مشخص کرد."

 

دادگاه درخواست دمیرتاش برای حضور در دادگاه را رد کرد. به همین دلیل دمیرتاش اعلام کرد حاضر نیست به صورت ویدیویی در دادگاه از خود دفاع کند و به حرفهایش پایان داد.

 

وکلای دمیرتاش اعلام کردند هر زمان دمیرتاش را به دادگاه آوردند دفاعیه‌ی خود را تقدیم دادگاه می‌کنیم.