خلق شنگال انزجار خود را از اعمال رژیم غاصب ترکیه نشان داد

عصر دیروز و با حضور دهها هزاران نفر راهپیمایی باشكوهی در شنگال برگزار شد و جنایت‌های ترکیه علیه خلق ایزدی محکوم گردید

روز گذشته با حضور هزاران نفر از مردم شنگال راهپیمایی باشکوهی در شنگال برگزار شد. شرکت کنندگان اعمال ضد خلقی رژیم تروریستی ترکیه در حمله به خلق ایزدی را  محکوم کرده و از کردستانی‌ها برای شرکت در راهپیمایی‌های ضد رژیم ترکیه دعوت کردند.

راهپیمایی اعتراضی روز گذشته در مقابل ساختمان انجمن شورای سنونه و از سوی شورای خودمدیریتی دمکراتیک شنگال سازماندهی شد.

شرکت کنندگان با سر دادن شعارهای "مرگ بر خائنان"، "شهدا زنده‌اند"، "با جان و خون با توئیم ای شهید" و "تنها راه نجات ایزدی‌ها همبستگی است" حمله رژیم ترکیه به شنگال را محکوم کردند.

 

ریحام حجو رییس مشترک شورای خودمدیریتی شنگال در ادامه سخنانی ایراد کرد. وی به حمل داعش در آگوست ٢٠١۴ به شنگال اشاره کرده و حمله هوایی ترکیه را در ١۵ آگوست ٢٠١٨ تکرار حمله داعش به مردم ایزدی عنوان کرد. وی تصریح کرد:"رژیم غاصب ترک در تاریخ خود همیشه به قتل‌عام ایزدی‌ها پرداخته و این خصومت را همچنان ادامه می‌دهد."

 

وی سپس به شهادت زکی شنگالی در حمله ترکیه به شنگال اشاره کرده و مراتب همدردی خود را با خانواده، خلق ایزیدی و تمام خلق میهن‌دوست کردستان اعلام کرد.

 

رییس مشترک شورای خودمدیریتی شنگال در ادامه خاطرنشان کرد که هدف قرار دادن زکی شنگالی مستقیما هدف قرار دادن خلق ایزدی است. در نمونه مام زکی ایزدی‌ها را هدف قرار داده‌اند.

 

وی سپس به تداوم راه زکی شنگالی و تمام شهیدان راه آزادی تأکید کرد. ریحام از دولت عراق خواست تا موضع آشکاری را در رابطه با این حمله نشان دهد. به گفته وی خلق ایزدی انتظار دارند دولت عراق در این رابطه روشنگری کند.

 

ریحام حجو از سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا به سکوت در قبال حمله به ایزدی‌ها پایان دهند و آسمان شنگال را منطقه پرواز ممنوع اعلام نمایند.

 

نامبرده در پایان از مردم کردستان و دوستان خلق ایزدی خواست برای ابراز انزجار از قتل‌عام‌ ایزدی‌ها به میادین سرازیر شوند.