خلق کُرد امروز در ۱۹ شهر بزرگ برای اوجالان به خیابانها خواهند آمد

​​​​​​​خلق کُرد و دوستان آنها در برلین، پاریس، وین، استکهلم، تورنتو، ملبورن و هر چهار گوشه‌ی جهان به خاطر عبدالله اوجالان به خیابانها خواهند آمد

در پاسخ به فراخوان شورای رهبری "ک.ج.د-اروپا" و جنبش زنان کرد در اروپا "ت.ژ.ک-اروپا" خلق کُرد و دوستان آنها برای آنکه توجه جهانیان را به وضعیت عبدالله اوجالان جلب کنند به خیابانها می‌آیند.

 

از چند هفته پیش در بیشتر شهرهای اروپا تجمعاتی اعتراضی نسبت به تشدید حصر اوجالان آغاز شده‌اند. روز جمعه (١٢ اکتبر) در شهرهای مارسیلیای فرانسه و ملبورن استرالیا تجمعاتی انجام شد. امروز نیز در ۹ کشور و ۱۹ پایتخت و کلان شهر تجمعاتی انجام خواهد شد.

مارسیلیای فرانسه

در مارسیلیا راهپیمایی با حضور جوانان آزاد انجام شد. جوانان پوسترهای اوجالان و نمادهای کردی را برافراشتند. در این تجمع اعلام شد ضروریست جوانان کُرد در اروپا در همه‌ی تجمعات شرکت کنند و از عموم جوانان و خلق کُرد و دوستانشان خواستند در این تجمعات حضور پیدا کنند.

ملبورن- استرالیا

در محکومیت و ابراز انزجار کردستانی‌ها از توطئه ٩ اکتبر ١٩٩٨ و تشدید حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد، در شهر ملبورن استرالیا تجمعی اعتراضی برگزار شد. بروسک کرکوتی عضو کمیسیون آموزش "ناو-کُرد" در این تجمع در مورد نقس آمریکا در توطئه‌ی بین‌الدولی بر ضد اوجالان سخن گفت .همچنین یاد امید آجار که چند هفته پیش در آلمان برای محکوم کردن انزوای تحمیل شده به اوجالان خود را به آتش کشید و همچنین ابراهیم آیهان نماینده‌ی پیشین ه.د.پ که در جنوب کردستان وفات کرد گرامی داشته شد.

 

در تجمعات اعتراضی امروز (شنبه ١٣ اکتبر) توطئه‌ی بین‌الدولی ۹ اکتبر، انزوای تحمیل شده به اوجالان، خفقان رژیم ترک در شمال کردستان و ترکیه، حمله‌های اشغالگرانه ارتش ترک به شمال و روژاوا و جنوب کردستان، سکوت کشورهای اروپایی در قبال جنایت‌های رژیم مستبد ترک، مماشات سازمان مقابله با شکنجه اتحادیه اروپا-سی.پی.تی و دادگاه حقوق بشر اروپا محکوم خواهند شد.

 

فراخوان عمومی "ک.ج.د-اروپا" و "ت.ژ.ک-اروپا"

 

ک.ج.د-اروپا و ت.ژ.ک-اروپا اعلام کردند: ما تنها می‌توانیم این انزوای تحمیل شده را با مقاومت و تلاش و مبارزه زنان، جوانان، کردستانیان و آحاد خلق‌های آزادی‌خواه در هم بشکنیم.

 

این سازمانها همچنین اعلام کردند: ما خواهان حضور پرشمار و نیرومند در راهپیمایی‌ها و تجمعات امروز هستیم که برای محکوم کردن توطئه‌ی ۹ اکتبر و برای آزادی رهبر آپو انجام می‌شود. از سازمانهای بین‌المللی و همه‌ی خلق‌ها، افراد مبارز و انقلابی، دمکراتها، آکادمیسینها، مدافعان حقوق بشر و همه‌ی احزاب درخواست می‌کنیم در حمایت از "آزادی رهبر آپو" در تجمعات فعالانه شرکت نمایند.

 

تجمعات امروز در آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند، یونان، کانادا، سوئد، استرالیا و نروژ انجام می‌شوند.

 

شهرهایی که در آنها تجمعات انجام می‌شوند عبارتند از: پاریس، مارسیلیا، استراسبورگ، دوسلدروف، دارمشتاد، هانوفر، اشتوتگارت، برلین، هامبورگ، برمن، کیل، وین، اینسبورگ، لینز، تورنتو، ملبورن، دن‌هاگ، استکهلم و اسلو.