دانمارک سفیر خود در تهران را فراخواند

​​​​​​​در پی طراحی یک حمله‌ی تروریستی توسط وزارت اطلاعات ایران در خاک دانمارک، این کشور سفیر خود را از ایران فرا خواند

فین بورخ آندرسون رئیس سرویس امنیتی دانمارک دیروز سه شنبه ٨ آبان/ ٣٠ اکتبر در یک نشست خبری که از تلویزیون این کشور پخش می‌شد اعلام کرد که آنها یک عملیات تروریستی را که توسط وزارت اطلاعات ایران طراحی شده بود را خنثی کردند.

 

وی گفت در تابستان در جریان سرقت یک خودروی سوئدی آنها متوجه شدند که مسئله فقط یک سرقت ساده نیست بلکه کشور ایران در حال انجام یک عملیات تروریستی در خاک دانمارک بر ضد اعضای جنبش الاحوازیه می‌باشد.

 

وی در ادامه‌ی سخنانش گفت: ما موفق شدیم با کمک سرویسهای امنیتی نروژ و سوئد فردی ایرانی که تابعیت نروژ را دارد دستگیر کنیم که وی عکسهایی از محل اقامت اعضای جنبش الاحواز در دانمارک را داشت.

 

اندرسون اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی ایران در داخل خاک اروپا فعال هستند و به طراحی عملیاتهای تروریستی همانند تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه ی مجاهدین خلق در فرانسه می‌پردازند.

 

همچنین نخست وزیر دانمارک با انتشار پیامی در تویتر گفته است که اقداماتی را بر علیه ایران در اتحادیه‌ی اروپا مطرح کرده و این غیر قابل قبول است که ایران یا هر کشور خارجی بخواهد در داخل خاک این کشور عملیات تروریستی انجام دهد.

 

به دنبال انتشار این اخبار وزارت خارجه‌ی دانمارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مرتضی مرادی سفیر ایران در دانمارک برای پاسخگویی در این زمینه فراخوانده شده است.

 

در ادامه‌ی اقدامات اعتراضی کشور دانمارک در مقابل طراحی این حمله‌ی تروریستی در خاک این کشور، دانمارک سفیر خود را از تهران فراخوانده است و اعلام کرده اقدامات لازم را بر علیه ایران انجام خواهد داد.

 

حکومت ایران اقدامات تروریستی را در داخل و خارج از این کشور شدت بخشیده است. دستگاه ترور رژیم ایران چند ماه پیش اقبال مرادی فعال حقوق بشر را در پنجوین ترور کردند و در هفته‌های اخیر هم وزارت کشور فرانسه از خنثی کردن یک عملیات تروریستی خبر داد که بنا بود از سوی جمهوری اسلامی علیه سازمان مجاهدین خلق در پاریس صورت گیرد.