دبیرکل ناتو رسما به كشتار کودکان و زنان عفرین مشروعیت داد    

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو ادعای واهی ترکیه در مورد محافظت از مرزهایش را به حق دانست و در مورد کشتار جمعی صورت گرفته توسط ترکیه در کانتون عفرین سکوت اختیار کرد

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو ادعای واهی ترکیە در مورد محافظت از مرزهایش را بە حق دانست و در مورد کشتار جمعی صورت گرفتە توسط ترکیە در کانتون عفرین سکوت اختیار کرد.

 

دبیر کل ناتو طی سخنان بحث بر انگیز در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان مدعی شد ترکیە در مبارزە با داعش نقش بسزایی ایفا کردە است(!). او با اشارە بە اختلافات میان امریکا و ترکیە بر سر منبج هم گفت مسائل شمال سوریە باید از راە مذاکرات حل شود.

 

نکتە قابل توجە در سخنرانی دبیر کل ناتو آن بود کە او علاوه بر اینکه کوچکترین واکنشی بە کشتار گستردە غیر نظامیان ساکن کانتون عفرین توسط ارتش اشغالگر ترکیە نشان نداد بلکه رسما به جنایات ترکیه مشروعیت داد. فرد مذکور تجاوز ترکیه به خاک سوریه را نادیده گرفته و ادعاهای دیکتاتور ترکیه را تأیید کرد.

 

کلودیا روس عضو حزب سبزهای آلمان در اینباره اعلام کرد مسئلە ما تبادل نظر مابین دو عضو ناتو نیست بلکە مسئلە اینجاست کە یک عضو ناتو در حال قتل و عام مردم غیر‌نظامی در عفرین است و میبایست ناتو در برابر این اقدامات واکنش نشان دهد.

 

ناتو در خلال چهل سال مبارزه آزادیخواهی بیست میلیون کُرد شمال کردستان برای دستیابی به حقوق مشروع انسانی، سیاست امحا و نابودی رژیم ترکیه را تأیید کرده و تمام تسلیحات مربوط به کشتارها در ترکیه را به رژیم ترکیه فروخته است.