در استراسبورگ اعتصاب غذا بیستمین روز خود را پشت سر گذاشت

در شهر استراسبورگ فرانسه فعالیت اعتصاب غذا با هدف پایان حصر اوجالان روز بیستم خود را پشت سر گذاشت

در شهر استراسبورگ فرانسه ٢٠ روز است که فعالین به شیوه‌ی نامحدود اعتصاب غذا کرده‌اند. در این اعتصاب سیاستمداران، نمایندگان سازمانها و نهادهای سیاسی و خلق مدنی کردستان و دوستان آنها شرکت دارند.

 

فعالین با این اعتصاب غذا سعی در پایان دادن به انزوای تحمیل شده به عبدالله اوجالان را دارند که حدود ۳ سال است در تبعیدگاه امرالی مصور شده و از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

 

اعتصاب کنندگان ۱۵ تن هستند و روزانه کردها و دوستان آنها در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی به دیدار آنها می‌روند. روز گذشته در همین چهارچوب، تعداد بسیاری که دمیر چلیک پارلمانتار پیشین ه.د،پ و یکی از رهبران ه.د.ک در اروپا نیز در میان آنها حضور داشت، از اعتصاب کنندگان دیدار کردند. در این دیدار دمیر چلیک به حصر اوجالان و اهمیت این اعتصابات اشاره کرد و به اعتصاب کنندگان ادای احترام کرد. وی گفت:حصر اوجالان حصر خلق کرد و آزادیخواهان است. به همین دلیل باید به حصرپایان داده شود.

 

دمیر چلیک اعلام کرد، باید همگان با هم بر ضد حصر اوجالان و فاشیسم و دیکتاتوری اردوغان مبارزه کنیم و مقاومت را قدرتمندتر کنیم.

 

دهها کرد ساکن شهر بوندنسی آلمان به دیدار اعتصاب کنندگان استراسبورگ آمده بودند که احمد بیتار به نمایندگی از آنها گفت: اسارت ۲۰ ساله‌ی اوجالان دیگر قابل قبول نیست و در مقابل این ستمی که به رهبرمان می‌شود در کردستان، ترکیه و اروپا اعتصاب غذا آغاز شده است و از همگان دعوت می‌کنیم تا در این حرکت اعتراضی شرکت کنند تا با هم به این بی‌عدالتی پایان دهیم. با همین هدف ما هم فردا در شهر بودنسی آلمان اعتصاب غذای خود را آغاز می‌کنیم.

 

یوکسل کوچ رئیس مشترک جامعه‌ی دمکراتیک کردها در اروپا که خودش هم یکی از اعتصاب‌کنندگان استراسبورگ است، از طرف اعتصاب کنندگان به مهمانان خوش آمد گفت،"این دیدارها به ما اراده و روحیه می‌بخشد و سبب می‌شود تا پایان حصر به اعتصابمان ادامه دهیم".

 

همچنین ملا محی‌الدین از رهبران جنبش اسلامی کردستان یکی دیگر از کسانی بود که با اعتصاب کنندگان دیدار کرد. وی گفت: باید همگان از درخواست اعتصاب کنندگان حمایت کنند. چون با هجوم به اوجالان به خلق کرد و سایر خلقهای تحت ستم در کردستان و خاورمیانه حمله شده است.

 

همچنین روزنامه نگار فاروک ساکیک، جاهیت مروان و گونای اصلان نیز با اعتصاب کنندگان دیدار کردند و حمایت خود از آنها را اعلام کردند.