در استکهلم زادروز اوجالان و سالروز تاسیس پژاک گرامی داشته شد

​​​​​​​عصر دیروز در سالن پارابولن در شهر استکهلم پایتخت سوئد ۷۰مین سالروز تولد رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و ۱۵مین سالگرد تاسیس حزب حیات آزاد کردستان پژاک گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت با احترام به شهدا آغاز شد. چندین سیاستمدار و عضو سازمانهای خلق‌ها و باورداشت‌های کردستان و ایران در این مراسم شرکت کردند. آنها به مقاومت علیه حصر با پیشاهنگی لیلا گوون درود فرستادند.

 

در ابتدای مراسم عبدالرحمن حاجی‌احمدی رئیس مشترک اسبق پژاک طی سخنانی اظهار داشت، "امروز برای خلق کرد بخصوص خلق روژهلات روز بسیار مقدسی است. روزی است که خلق کرد را به جهان شناساند. هم زمان با زادروز رهبر آپو، ۱۵ سال پیش حزب حیات آزاد کردستان پژاک تاسیس شد. امروز می‌بینیم که پژاک در سایه‌ی فلسفه و فکر رهبر آپو هزاران گریلا در کوهستانهای روژهلات کردستان دارد و علیه رژیم خونخوار جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنند. پژاک در این مبارزات هزاران شهید داده است."

 

سپس رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره‌ی خلق به سخنرانی پرداخت و گفت،"بر اساس فکر و فلسفه ی رهبر آپو در هر چهار بخش کردستان و بسیاری از کشورهای جهان انقلاب و جنبشهای بزرگ بنیاد نهاده شده‌اند که امروزه از هر جهت با اشغالگری و فاشیسم مبارزه می‌کنند. در خاورمیانه با فلسفه ی رهبر آپو و با شعار کنفدرالیسم دمکراتیک و ملت دمکراتیک، با پیشاهنگی خلق کرد جنبش نو اینترناسیونالیست شناسه‌ی جدیدی پیدا می‌کند. زبان این شناسه نیز کردیست. امروز در مقابل همه‌ی جهان دولت فاشیست ترکیه به خطری برای روژهلات، روژاوا، باشور و باکور کردستان تبدیل شده است. به همین دلیل باید به صورت کلی و عمومی و همه با دید کرد بودن از اعتصاب غذا که توسط لیلا گوون و رفقایش انجام شده است، حمایت کنند."