در جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی نصیبین، حصر بر عبدالله اوجالان محکوم شد

در میانه‌ی یک جلسه‌ی دیگر دادگاه رژیم ترکیه در مورد پرونده‌ی نصیبین، انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان محکوم شد و به مقاومت لیلا گوون درود فرستاده شد

پنجمین جلسه‌ی دادگاه پرونده‌ی نسیبین برای محاکمه‌ی ۵۳ تن که در هنگام منع آمد و رفت در ن‌یبین ماردین در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۱۶ دستگیر شده بودند، دیروز برگزار شد. این جلسه در چهارمین دادگاه احکام سنگین ماردین برگزار شد و از میان این ۵۳ تن که دادگاه برای آنها درخواست حکم زندان ابد را کرده است تنها ۱۰ تن به دادگاه آورده شده بودند.

 

زندانیان حصر اوجالان را محکوم کردند

زندانی عمر فاروق انگین که در زندان ت عثمانیه محبوس است، با زبان کردی از خود دفاع کرد. انگین در مورد انزوای تحمیل شده به اوجالان گفت: من حصر اوجالان را محکوم می‌کنم.

 

وکیل گولبین شاهین داگهان از مسئولین دادگاه خواست تا تصاویر شکنجه شدن موکلش در هنگام دستگیری را به دادگاه بیاورند. داگهان گفت: موکل من در زیر شکنجه چندین اعتراف کرده است. من میخواهم این اعترافات از پرونده خارج شوند. هنگام شکنجه موکلم را در پارک لخت کرده‌اند و او را به صورت عریان به بیمارستان برده‌اند. در بیمارستان یکی از کارمندان بیمارستان وی را با پارچه‌ای پوشانده است اما مامورین این پارچه را نیز از او گرفته‌اند و او را برای تحقیقات برده‌اند.

 

در همین جلسه‌ی دادگاه، زندانی ابراهیم خلیل ادز حصر اوجالان را محکوم کرد و به مقاومت لیلا گوون درود فرستاد. وی به نقض حقوقشان در زندان توکات اشاره کرد و گفت: ۱۴ نوامبر نگهبانان زندان به زندانیان حمله کرده‌اند.