در شنگال یاد مام زکی شنگالی گرامی داشته شد

به مناسبت سالگرد شهادت زکی شنگالی عضو شورای هماهنگی جامعه‌ی ایزدی و شهید ماهر که در روز ۱۵ آگوست ۲۰۱٨ /۲٤ مرداد در بمباران جنگنده‌های دولت ترکیه به شهادت رسیدند، زنان ایزدی و خانواده‌ی مام زکی شنگالی بر سر مزار وی حضور یافتند.

  زکی شنگالی (اسماعیل اوزدن) عضو شورای هماهنگی جامعه‌ی ایزدی در ۱۵ آگوست ۲۰۱٨ در هنگامیکه از مراسم یادبود قربانیان روستای کوچوی شنگال باز می‌گشت، هدف جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه قرار گرفته به شهادت رسید.سپس با مشارکت هزاران‌ تن از مردم ایزدی در کوهستان شنگال به خاک سپرده شد. با هدف گرامیداشت یاد مام زکی، زنان ایزدی و خانواده‌ی وی بر مزارش حاضر شده و شمع روشن کردند.

  زنان ایزدی در مورد شخصیت مام زکی سخن گفتند

  شرکت کنندگان در مراسم به سمت مزار مام زکی در گورستان شهید دلگش و شهید برخودان در کوهستان شنگال رفته و بر سر مزار وی شمع روشن کردند.

در این مراسم خانواده ی مام زکی، نماینده ی سازمان‌ها و نهادهای شنگال، هیئت روژاوای کردستان به نمایندگی پ.ی.د‌، ملا عزالدین جزیری، اعضای خودمدیریتی دمکراتیک، نهاد خانواده‌ی شهدای روژاوا و همچنین هیئتی از اروپا حضور داشتند.

  برای گرامیداشت یاد مام زکی، امروز نیز در منطقه‌ی سردشت کوهستان شنگال مراسمی برگزار شد. علاوه بر خانواده‌ی مام زکی شنگالی، نمایندگان نهادهای شنگال، هیئت‌های روژاوا و اروپا و صدها تن از مردم ایزدی در این مراسم حضور داشتند.