در صورت حمله‌ی نیروهای ترکیه، داعش اروپا را به صحنه‌ی جولان خود تبدیل خواهد کرد

​​​​​​​با تهدیدهای دولت ترکیه مبنی بر تجاوز به روژآوا افکار عمومی متوجه تبهکاران خارجی داعش شده است که در دست نیروهای ی.پ.گ اسیر هستند. بنابه گزارش رسانه‌های غرب، حمله‌ی نیروهای دولت ترکیه به بحران جدیدی مبنی بر بازگشت نیروهای داعش به اروپا آغاز خواهد شد.

مدتی است بحث‌های مربوط به تبهکاران خارجی داعش که از شهروندی کشورهای اروپایی برخوردارند مورد توجه کشورهای اروپایی قرار دارد. خصوصا در ارتباط با  ۳۵ شهروند آلمانی عضو این گروه که توسط نیروهای ی.پ.گ دستگیر شده‌اند، چندی است که حکومت فدرال آلمان برای بازگشت این شهروندان در جستجوی راهکارهایی جدید برآمده است. نیروهای بین ‌المللی چندی پیش اعلام نمودند که آن‌ها از برپایی دادگاه جنایات جنگی برای اعضای دستگیر شده‌ی داعش حمایت نمی‌کنند. اما با تهدیدهای ریاست جمهوری ترکیه مبنی بر تجاوز به روژآوا شمال سوریه و تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهای خود از این منطقه، وضعیت اعضای داعش که در دست نیروهای ی.پ. اسیر هستند بار دیگر در کانون توجه جهانی قرار گرفته است.

 

در صورت حمله‌ی دولت ترکیه ما توانایی حفاظت از زندان‌ها را نداریم

در تحلیل‌های خبری خود، رسانه‌های خبری غرب اعلام نمودند که شهروندان اروپایی عضو داعش می‌توانند خود را به کشورهای اروپایی برسانند. چنین وضعیتی می‌تواند تهدید بزرگی را متوجه امنیت این کشورها نماید. بیانیه‌ی ریاست مشترک شورای روابط خارجی کانتون جزیره، دکتر عبدالرحمن عمر در این رابطه توجه گسترده‌ی آزژانس‌های خبری غرب را به خود معطوف نمود. یکی از روزنامه‌‌های اصلی آلمان به نام "فاز"، کانال خبری "ان تی‌وی" این موضوع را تحت عنوان داعشی‌ها می‌توانند به کشورهای خود بازگردند، پوشش داد. دکتر عبدالرحمن عمر به عنوان سخنگوی خودمدیریتی روژآوا اعلام داشت که زندان‌های منطقه که تحت کنترل نیروهای ی.پ.گ قرار دارند تنها زندان اعضای داعش نبوده و در صورت حمله‌ی دولت ترکیه قادر به حفاظت و حراست از این زندان‌ها نخواهند بود. دکتر عمر در ادامه افزود: در صورت وقوع جنگ از سوی دولت ترکیه بحران جدیدی ایجاد و تبهکاران داعش قادر خواهند شد از این بحران به نفع خود استفاده کرده و به کشورهای متبوع خود بازگردند.

 

شمار اعضای داعش که از اتباع کشورهای اروپایی هستند ۸۰۰ نفر است.

مسئولین برلین ماه نوامبر در پاسخ به مجموعه پیشنهادات حزب چپ اعلام داشته بود که در راستای بازگرداندن آلمانی‌های عضو داعش که در دست نیروهای ی.پ.گ قرار دارند آن‌ها تمامی گزینه‌ها را بررسی می‌نمایند. در این رسانه‌ها اعلام شده بود که دادستانی کل آلمان فدرال درباره‌ی ۱۴ عضو داعش که تحت نظر نیروهای ی.پ.گ هستند به تحقیق مشغول می‌باشند. در عملیات واحدهای ویژه‌ی ی.پ.گ ۲۷۰۰ عضو داعش دستگیر و اکنون در زندان‌های روژآوا هستند. ۸۰۰ نفر از این نیروها جزو اتباع  ۴۶ کشور خارجی و عمدتا کشورهای غربی هستند. مدیریت روژآوا از فرانسه، آلمان و خصوصا از اتحادیه‌ی اروپا خواسته است که برای مجازات این اعضای داعش با مسئولیت عمل نمایند. تخمین زده می‌شود که فقط از آلمان بیش از ۱۰۰۰ نفر به صفوف داعش پیوسته باشند.

 

 

اینترپل: احتمال ظهور موج دوم ترور

یورگن استوک رییس کل اینترپل در پاریس پایتخت فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام نمود که احتمال ظهور موج دوم ترور داعش می‌رود. استوک خاطرنشان ساخت که فعالیت‌های تروریستی احتمالی می‌تواند تحت عنوان داعش ٢ نام برده شود؛ طی این مدت بسیاری از طرفداران داعش در اقدامی پیشگیرانه از سوی نیروهای امنیتی این کشورها دستگیر و احکام چند ساله‌ای برای ان‌ها صادر گردید.