در ٢٢مین سال توطئه، شش ماه ممنوعیت مکالمه تلفنی اوجالان

طی ٢١ سال حصر تنها یک بار مکالمه تلفنی؛ رژیم ترکیه پس از ممنوعیت شش ماهه ملاقات وکلای اوجالان، گام دیگری را در خصومت با کوردها برداشت و امروز مکالمه تلفنی اوجالان را به مدت شش ماه ممنوع اعلام کرد.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ٢١ سال است در زندان فوق امنیتی گروه F جزیره امرالی در حصر بسر می‌برد. همچنین سه زندانی سیاسی کورد دیگر به نام‌های عمر هایری کونار، هامیلی یلدرم و ویسی آکتاش در این جزیره زندانی شده‌اند. اعلام شد که مکالمه تلفنی آنان هم ممنوع شده است. گفته شد که تصمیم ممنوعیت مکالمه تلفنی از سوی ریاست هیئت نظارت و اداره زندان امرالی گرفته شده‌ و از ٧ اکتبر به مرحله اجرا گذاشته شده.

اوجالان پس از آنکه در ١۵ فوریه طی توطئه‌ای بین‌المللی ربوده شد به جزیره امرالی منتقل گردید و در ٢١ سال گدشته تنها یک بار آن نیز در ٢٧ آوریل با خانواده‌اش تلفنی صحبت کرد. هر سه زندانی دیگر محبوس در امرالی هم از روز تبعید به امرالی در سال ٢٠١۵ تنها یکبار در ٢٧ آوریل با بستگانشان تلنفی صحبت کرده بودند.

دادگاه جزایی بورسا به بهانه «حبس انفرادی» و نگارش کتاب «نقشه‌راه» از سوی اوجالان به دادگاه حقوق بشر اروپا، وی را از ٢٣ سپتامبر برای ۶ ماه ممنوع الملاقات کرده بود.