در کمال ناباوری 'سپاه' خود را مدافع جنگلهای زاگرس نامید!

فرمانده سپاه روز گذشته در استان سنه در سخنانی اعمال کُردستیزی سازمان تحت امر خود را "خدمات سپاه" عنوان کرده و مدعی شد که رسانه‌ها علیه آنان "جوسازی" می‌کنند

در حالی که همه‌ی ساکنین و اهالی مناطق مختلف روژهلات که دچار آتش سوزی می‌شود و اهالی روستاهای منطقه و همچنین فعالین زیست محیطی که در عرصه‌ی خاموش کردن آتش جنگلهای زاگرس فعال هستند به خوبی می‌دانند که عامل اصلی آتش‌سوزی‌ها در جنگلهای روژهلات توپ بارانهای عمدی سپاه و مزدوران محلی آنها می‌باشند در اظهاراتی عجیب و غیر قابل باور حسین رجبی، سپاه را مدافع جنگلهای زاگرس معرفی کرده و مدعی شده آنها حتی در خاموش کردن آتش‌ها فعال هستند.

این فرمانده قرارگاه شهرامفر گفت: خدمات سپاه نادیده گرفته شده و رسانه‌ها بر علیه آنها جوسازی می‌کنند و آنها حتی در خاموش کردن آتش جنگهای مریوان فعال بوده‌اند.

اما همه‌ی شهروندان مریوانی و اهالی روستاهاس پیله و سلسی به خوبی می‌دانند که عامل گسترش دهنده‌ی آتش و آنچه سبب کشته شدن چهار تن از جمله شریف باجور و امید کهنه پوشی شد انفجار بود و توپ باران سپاه که گفته می‌شود برنامه ریزی شده و عمدی بوده است این فاجعه را ایجاد کرد.

 

فعالین محیط زیست و منطقه بارها مزدوران تحت فرمان حسین رجبی را که در حال آتش زدن جنگلها بوده‌اند دستگیر کرده‌اند که این مزدوران پس از آنکه تحت فشار قرار گرفته‌اند اقرار کرده‌اند که توسط سپاه برای آتش زدن جنگل‌ها اجیر شده‌اند.

 

توپ بارانها و مانورهای سپاه بارها سبب ایجاد آتش سوزی در شاهو و کوسالان شده و گاها این جنگلها هفته‌ها در آتش سوخته‌اند.

 

آتش سوزی اخیر در جنگلهای دروران مریوان نیز که بیش از یک هفته ادامه داشت با توپ باران سپاه ایجاد شد.

 

رد پای سپاه و مزدورانش در تمام آتش سوزیهای روژهلات واضح است. وارونه‌سازی نقش سپاه از سوی فرمانده آن محلی از اِعراب ندارد.