در کنگره‌ی حزب چپ آلمان از اعتصاب کردستانی‌ها پشتیبانی به عمل آمد

حزب چپ آلمان که یکی از احزاب اپوزسیون است، قبل از انتخابات پارلمان اروپا که قرار است در ماه مه انجام شود اقدام به برگزاری کنگره‌ی خود نمود

در کنگره برنامه‌ی انتخابات و کاندیدها برای انتخابات پارلمان اروپا مشخص شدند. یک هیئت از حزب دمکراتیک خلق‌ها(ه.د.پ) که در میان آنها شهردار مشترک جزیر لیلا ایمرت که توسط رژیم اردوغان از کارش برکنار شده است، همچنین پارلمانتار سابق ه.د.پ ارتوغرول کورکچو حضور داشتند، آنها با دعوت رسمی در این کنگره حاضر شدند.

 

دیروز در روز دوم کنگره لیلا ایمرت نماینده‌ی مشترک ه.د.پ در آلمان سخنرانی کرد و به اعتصاب غذاها که با هدف پایان حصر سنگین رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در کردستان و خارج از کردستان در حال انجامند، اشاره نمود.

 

ایمرت در مورد لزوم پایان حصر سخن گفت. وی اعلام کرد، اعتصاب غذای پارلمانتار ه.د.پ لیلا گوون وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است. همچنین تعداد زیادی از پارلمانتاران، شهردارها، روزنامه‌نگاران و آکادمیسینها از کار خود برکنار شده‌اند. روئسای مشترک سابق ه.د.پ صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ به همراه تعداد زیادی از رفقایشان زندانی هستند. ایمرت از حزب چپ تقاضای مبارزات مشترک کرد.

 

"نقشه‌ی مشترک فعالیتها"

ایمرت گفت:"در اینجا حاضر شده‌ام تا درخواست مبارزات مشترک را مطرح کنم. حضور من در اینجا به من نیرو می‌بخشد. همبستگی ما قویترین سلاح در مقابل فاشیسم است. از حکومت فدرال آلمان می‌خواهیم به سیاست تروریزه کردن کردها پایان دهند. وی اعلام کرد، در ترکیه حکومت آ.ک.پ همان طور که با کردها برخورد می‌کند، با کردهای آلمان هم به همان طریق رفتار می‌کند. برای تغییر این سیاست نماینده‌ی ه.د.پ از حزب چپ درخواست پشتیبانی دارد.

 

لیلا ایمرت در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات شهرداری‌ها اشاره کرد که قرار است در ۳۱ مارس در ترکیه و باکور کردستان انجام شود. وی از حزب چپ خواست تا هیئتی را به عنوان ناظر به ترکیه بفرستد.

 

پس از کنگره، هیئت ه.د.پ به همراه رئیس مشترک سابق حزب چپ گریگور گیسی و رئیس مشترک کنونی حزب چپ کاتیا کیپینگ نشستی برگزار کردند و در مورد اعتصاب غذای فعالین و رخدادهای اخیر به گفتگو پرداختند. مسئولین حزب چپ اعلام کردند که ه.د.پ حزبی دوست است و برای جلب توجه افکار عمومی آلمان به اعتصاب غذاها تصمیم گرفتند برنامه‌ای مشترک برای سازماندهی فعالیتها تهیه کنند.

 

همچنین در میانه‌ی کنگره‌ی حزب چپ آلمان برای انتخابات پارلمان اروپا، اوزلم الف دمیرل و مارتین شیردوات بیشترین رای را کسب کردند و به عنوان کاندیدهای اصلی انتخاب شدند. حزب چپ تصمیم گرفت که با آمادگی کامل در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند. در انتخابات سال ۲۰۱۴ پارلمان اروپا، حزب چپ ۷.۴ درصد آرا را کسب کرد.