درخواست دیدار با اوجالان و سایر زندانیان امرالی رد شد

وکلا و خانواده‌ی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و سایر زندانیان امرالی برای دیدار با موکل و بستگان خود با دادستانی عمومی بورسا تماس گرفتند.

محمد اوجالان برادر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و همچنین وکیل او مظلوم دینچ برای آنکه در فاصله‌ی ۱۳ تا ۱۷ماه به امرالی بروند و با رهبر اوجالان دیدار کنند، به دادستانی عمومی بورسا رفتند.

علی کونار برادر عمر کونار، پولات یلدرم برادر هامیلی یلدرم و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش نیز توسط وکلایشان درخواستی به دادستانی عمومی بورسا فرستادند.

خانواده‌ها خواهان تماس تلفنی با بستگانشان شدند

عمر کونار و ویسی آکتاش از ۱۵ مارس ۲۰۱۹، فقط در ۵ ژوئن، ۱۲ آگوست ۲۰۱۹ و ۲ مارس ۲۰۲۰ توانسته‌اند با خانواده‌هایشان دیدار کنند. هامیلی یلدرم هم از ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۵ فقط دو بار در ۵ ژوئن و ۱۲ آگوست ۲۰۱۹ توانسته است با خانواده‌اش دیدار کند. پس از آتش‌سوزی در امرالی به دلیل بیماری کسی که قرار بود با هامیلی یلدرم دیدار کند، این دیدار انجام نشد.

از طرف دیگر رِزان ساریجا، راضیه تورگوت، ابراهیم بیلمز و سربای کوکلو وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در فاصله‌ی ۱۳ تا ۱۷ ماه برای آنکه بتوانند با موکلشان دیدار کنند، به دادستانی عمومی بورسا رفتند.

نوروز اویسال و رِزان ساریجا وکلای اوجالان پس از ٨ سال در ۲ مارس، ۲۲ مارس، ۱۲ ژوئن، ۱٨ ژوئن و ۷ آگوست ۲۰۱۹ با موکلشان دیدار کردند. وکلا پس از ۷ آگوست ۲۰۱۹ تاکنون نتوانسته‌اند به امرالی بروند و با عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد دیدار کنند.