درخواست زندانی کردن دوباره‌ی دمیرتاش و یوکسک‌داغ مطرح شد

   در چهارچوب تحقیقات متفاوت در مورد صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ روئسای مشترک سابق ه.د.پ، دادستانی عمومی دولت ترک درخواست دوباره زندانی کردن دمیرتاش و یوکسک‌داغ را مطرح کرد.

   دادستانی عمومی جمهوری در آنکارا درخواست کرد در چهارچوب  رخدادهای ۶-۷ اکتبر ۲۰۱۴ / ۲۴ و۲۵ مهر  ١٣٩٣"  دمیرتاش و یوکسکداغ دوباره به زندان محکوم شوند.

   دادستانی عمومی جمهوری در آنکارا در مورد تحقیقات در مورد روئسای مشترک پیشین ه.د.پ دست به تحقیقات جدیدی زده است.

​​​​​​​   دادستانی عمومی خواسته است، فورا روئسای پیشین ه.د.پ به زندان محکوم شوند.

​​​​​​​   عایشه آجار باشاران سخنگوی کمیته‌ی حقوق بشر ه.د.پ، که ناظر پرونده میباشد، اعلام کرد، میخواهند روئسای مشترک پیشین ه.د.پ را به عنوان مسئولین رخدادهای کوبانی و مسئول کشتار کسانی که در آن رخدادها کشته شدند، نشان دهند.

خواسته دادستانی ترک در حالی است که دمیرتاش و یوکسک‌داغ اکنون در زندان بسر می‌برند و هم این دو سیاستمدار و هم کوردها و نیروهای مخالف رژیم حاکم حبس آنان را گروگانگیری عنوان کرده‌اند.

​​​​​​​   شایان ذکر است که در جریان حمله گروه تبهکار داعش به کوبانی در ١۵ سپتامبر ٢٠١۴ رژیم فاشیست ترک هم از محور شمالی کوبانی را در محاصره قرار داد و کوردهای شمال کوردستان در همبستگی با مقاومت کوبانی و رسوا نمودن همکاری ترکیه به داعش در روزهای ۶و ٧ اکتبر ٢٠١۴ سر به قیام برداشتند. دولت نژادپرست ترک در حمله به قیام خلق بالغ بر ٣٠ شهروند کوردستانی را به قتل رسانده بود.