درخواست ملاقات خانواده زندانیان امرالی

خانواده و وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و  سه زندانی سیاسی محبوس در جزیره امرالی برای انجام ملاقات درخواستی را به مقامات قضایی بورسا تحویل دادند.

رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان از ١۵ فوریه ١٩٩٩ به مدت ٢١ سال مدید است که در زندان فوق امنیتی نوع F-A در جزیره امرالی در سلول انفرادی محبوس شده است. محمد اوجالان برادر وی و مظلوم دینچ وصی خانواده اوجالان برای انجام ملاقات در فاصله روزهای ٢٧ تا ٣٠ آوریل به دادستای جمهوری در شهر ساحلی بورسا-ی ترکیه مراجعه کردند.

همچنین راضیه تورگوت، رِزان ساریجا، سربای کوکلو و ابراهیم بیلمز وکلای رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان برای انجام ملاقات با موکلشان در ٢٧-٣٠ آوریل درخواستی را به دادستانی جمهوری در بورسا تحویل دادند.

نوروز اویسال و رِزان ساریجا وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پس از هشت سال سرانجام در ٢ مه(١٢ اردیبهشت)، ٢٢ مه(١ خرداد)، ١٢ ژوئن (٢٢ خرداد)، ١٨ ژوئن (٢٨ خرداد) و ٧ آگوست ٢٠١٩ (١۶ مرداد ١٣٩٨) با دیدار از جزیره امرالی با موکلشان ملاقات کرده بودند.

خانواده‌های هر سه زندانی سیاسی کورد دیگر نیز که با رهبر خلق کورد در جزیره امرالی محبوس شده‌اند درخواست مشابهی را به دادستانی تحویل دادند.

علی کونار برادر عمر خیری کونار، پولات یلدرم برادر هامیلی یلدرم و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش از طریق وکلایشان به دادستانی جمهوری در بورسا مراجعه کردند. خانواده زندانیان امرالی خواستار گفتگوی تلفنی با عزیزانشان شدند.

عمر خیری کونار و ویسی آکتاش از ١۵ مارس ٢٠١۵ تاکنون تنها سه بار در ۵ ژوئن و ١٢ آگوست ٢٠١٩ و ٢ مارس ٢٠٢٠ با اعضای خانواده خود ملاقات کرد‌ه‌اند. همچنین هامیلی یلدرم نیز از روز تبعید به امرالی در ١۵ ژوئیه ٢٠١۵ تاکنون تنها دو بار در ۵ ژوئن و ١٢ آگوست ٢٠١٩ با خانواده خود دیدار کرده است.

خانواده رهبر خلق کورد و خانواده‌ عمر خیری کونار و ویسی آکتاش پس از ١٢ آگوست ٢٠١٩ تنها یک بار در ٢ مارس ٢٠٢٠ در پی فشار افکار عمومی میهن‌دوستان و آزادیخواهان کورد بر رژیم ترکیه موفق به انجام ملاقات با ایشان شدند.