دستور تخلیه‌ی ٩ شهر در خوزستان به دلیل خطر سیل- تکمیلی

امروز شنبه ۱۷ فروردین به گزارش خبرگزاری‌های رسمی دولت ایران دستور داده شده است که ٩ شهر سوسنگرد، بستان، الهایی، دارخوین، هویزه، حمیدیه، کوت سیدنعیم، رفیع و ابوحمیظه در استان خوزستان باید تخلیه شوند.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه می‌گوید بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرهای حمیدیه، سوسنگرد، رفیع، ابوحمیظه، بستان و کوت سید نعیم باید به‌صورت کامل تخلیه شوند. مهر خبرگزاری دیگر سپاه با افزودن نام الهایی، دارخوین و هویزه تعداد این شهرها را ٩ شهر اعلام کرده است.

 

همچنین در هویزه هم علاوه بر شهر رفیع به کلیه روستاهای بخش نیسان که شامل ١٧ روستای سمومیه، گریشیه، دغاغله، بیت کوار، حنظله، شموس، غمیجه، بنی نعامه شمالی و جنوبی، بوکرم الله، بیت آلوس، بگعان، مومنیه یک و ٢، نهیرات، سعدون یک و ٢ و گبان اخطار داده شده است که امروز منازل خود را تخلیه کنند.

 

دستور تخلیه شهر گوریه در بخش شعیبیه شوشتر نیز از پنج شنبه شب با ورود سیلاب رودخانه دز به آن، اعلام شد.

 

شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متأثر از سیل شده‌اند. در برخی از شهرستان‌ها سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.

 

استاندار خوزستان خطر ایجاد سیل در این شهرها را عامل دستور تخلیه اعلام کرد و گفت، باید کودکان و افراد مسن هر چه سریعتر شهر را ترک کرده و به مکانهای معین شده پناه ببرند.

 

او از جوانان خواست در شهر بمانند و به نگهداری شهر کمک کنند.

 

وزیر کشور ایران؛ ۴٠٠ هزار نفر در معرض سیل

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران اعلام کرد، ۴۰۰ هزار تن در خوزستان در معرض سیل قرار دارند. سیلابها از همه‌ی استانهای دیگر به سمت خوزستان رفته و بارندگیهای شدید هم همچنان ادامه دارد.

 

وی گفت، به ۵ استان ابلاغ شده است تا آماده‌ی امدادرسانی به خوزستان باشند.

 

تاکنون ۹۶ روستا نیز به طور کامل تخلیه شده‌اند.

 

با تخلیه‌ی این ٩ شهر در استان خوزستان نیز صدها هزار تن آواره شده و در مکانهایی مشخص اسکان داده می‌شوند. با توجه به کمبودها در امدادرسانی به سیل زدگان لرستان مشخص نیست امداد و کمک‌رسانی به این افراد چگونه خواهد بود.