دستکم هزار نفر با امضا طوماری خواستار آزادی رضا شهابی شدند

با گذشت سه هفته از اعتصاب غذای رضا شهابی و بی توجهی مقام های قضایی جمهوری اسلامی، حمایت های مردمی از این عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، فزونی گرفته و روزگذشته دستکم هزار نفر درطوماری خواستار آزادی بی قید وشرط ...

با گذشت سه هفته از اعتصاب غذای رضا شهابی و بی توجهی مقام های قضایی جمهوری اسلامی، حمایت های مردمی از این عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، فزونی گرفته و روزگذشته دستکم هزار نفر درطوماری خواستار آزادی بی قید وشرط این فعال کارگری شدند.

 

مقام های قضایی در یک سال گذشته بارها رضا شهابی را برای بازگرداندن به زندان تحت فشار قرار داده بودند، سرانجام این فعال کارگری روز ۱۸ مرداد، خود را به زندان رجایی‌شهر کرج معرفی کرد.

 

رضا شهابی پس از مراجعه به زندان وقتی متوجه شد درخواست مرخصی درمانی او قبول نشده و به دستور دادستانی باید ۹۶۸ روز دیگر در زندان بماند،‌ اقدام به اعتصاب غذا کرد.

 

در ادامه حمایت‌ها از او، دستکم ١٠٠٠ نفر در طوماری نوشتند که جرم رضا شهابی و دیگر اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران، ایجاد تشکل مستقل از دولت و کارفرما برای دستیابی به مطالباتشان بوده است.

 

در این طومار اضافه شده که رضا شهابی در زمان دستگیری و بازجویی مورد خشونت ماموران قرار گرفته و از ناحیه گردن و کمر به شدت آسیب دیده است. طومار امضا شده از سوی هزار نفر اشاره می‌کند که تداوم حبس رضا شهابی با این وضعیت سلامتی اقدامی غیر قانونی است.

 

در این میان همسررضا شهابی به رادیو فردا  گفته حرف های متناقضی از دادستانی در مورد مدتی که همسرش باید در زندان بماند شنیده است.

 

او ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی همسرش می گوید در آخرین ملاقاتی که با رضا شهابی داشته او را در حالی مشاهده کرده که از سردرد و کمردرد رنج می برده اما با این همه از وضعیت روحی خوبی برخوردار بوده است.

 

اعتصاب غذای رضا شهابی در حالی ادامه دارد که پیش از این کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری،‌ فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل،‌ پنج سندیکای سراسری کارگری فرانسه، سندیکایی از کانادا و سوئد و تشکل های مستقل کارگری خواستار آزادی او و سایر فعالان کارگری زندانی شده اند.