دستکم ١۴ بسیجی و نظامی ایران در بلوچستان ربوده شدند

​​​​​​​به نقل از خبرگزاری دولتی ایرنا ١۴ عنصر بسیج و نظامی رژیم ایران در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان ربوده شده‌اند

به نقل از خبرگزاری دولتی ایرنا ١۴ عنصر بسیج و نظامی رژیم ایران در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان ربوده شده‌اند

 

طبق گزارش این عملیات در ساعت ۴ تا ۵ بامداد امروز (سه‌شنبه ١۶ اکتبر/ ٢۴ مهر) صورت گرفته‌ و در آن ٧ عنصر نهاد ضدارزشی بسیج، ۵ تن از نظامیان هنگ مرزی میرجاوه و ٢ عنصر اطلاعات سپاه از سوی سازمان‌های بلوچ ربوده شده‌اند، از چگونگی نحوه ربایش، سرنوشت و محل نگهداری ربوده‌شدگان هنوز خبری در دست نیست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان متعلق به صدا و سیمای رژیم ربودن نظامیان ایرانی در مرز میرجاوه را به سازمان "جیش‌ العدل" نسبت داده است. هیچکدام از سازمان‌های بلوچ تاکنون مسئولیت ربودن نظامیان ایران را بر عهده نگرفته‌اند.

 

بلوچ‌ها ستمدیده‌ترین خلق و بلوچستان محروم‌ترین استان ایران است

خلق بلوچ محروم‌ترین خلق محصور در جغرافیای ایران است که مورد سرکوب شدید حکومت ایران قرار گرفته و سپاه پاسداران رأسا امور این منطقه را بدست گرفته است.

 

طبق آمارهای دولتی قریب ۴١ درصد جمعیت این استان حاشیه‌نشین هستند، تنها در شهر زاهدان مرکز این استان میزان حاشیه‌نشینی ۴۴ درصد اعلام شده است. از سوی دیگر ٩۵ درصد روستاهای این استان فاقد آب آشامیدنی سالم هستند. با این همه سازمان‌های دولتی به هیچکدام از مسئولیت‌های خود در قبال مردم بلوچ عمل نمی‌کنند.

 

شایان ذکر است اعتراضات خلق بلوچ نسبت به تبعیض ملی علیه آنان با سرکوب شدید روبرو شده و تاکنون دهها جوان از سوی سپاه و نظامیان حکومتی کشته شده‌اند.