دستگیری ٢٠ کُرد در حمله پلیس انگلیس به تحصن کنندگان ساختمان مرکزی عفو بین‌الملل

​​​​​​​پلیس انگلیس به فعالین کردستانی که در محکومیت حصر اوجالان در دفتر مرکزی عفو بین‌الملل در لندن دست به تحصن زده‌اند حمله کرد. ٢٠ میهن‌دوست کردستانی در این حمله دستگیر شدند

پلیس به تحصن مسالمت‌آمیزی که از روز چهارشنبه در ساختمان مرکزی سازمان عفو بین‌الملل در لندن آغاز شده است حمله کردند. این تحصن در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد و همچنین محکومیت سکوت نهادهای مدعی حقوق بشر در قبال وضعیت کردها برگزار شده بود. پلیس انگلیس با رویکردی مشابه پلیس‌های فاشیست رژیم استعمارگر ترکیه ٢٠ کردستانی را دستگیر کرد.

 

تحصن مسالمت‌آمیز از سوی مجلس زنان روژ، اتحاد زنان سوسیالیست، جمعیت فرهنگی کارگران پناهنده و مجلس مشترک خلق کرد از روز چهارشنبه با ورود به ساختمان مرکزی عفو بین‌الملل آغاز شده بود. اعلام شد که هیچ نتیجه‌ای از مذاکرات میان متحصنین و مسئولان این سازمان مدعی حقوق بشر کسب نشده و در پی آن پلیس به تحصن کنندگان حمله‌ور شده است.

مسئولین این سازمان ساعت ١ نیمه شب با فراخواندن پلیس خواهان اخراج تحصن کنندگان شده بودند. پلیس با دستبند زدن دست تحصن کنندگان آنان را با زور از ساختمان خارج کردند.

 

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از حمله پلیس انگلیس به اعتصاب کنندگان غذا در لندن است. ناهیده زنگین و محمد سعید یلماز که در ۴۴مین روز اعتصاب غذا بسر می‌برند هدف حمله پلیس انگلیس قرار گرفتند. ناهیده زنگین که در پی اعتصاب غذا در وضعیت جسمی ناگواری بسر می‌برد پس از یورش پلیس انگلستان به بیمارستان منتقل شد. زنگین با رد مداوا در بیمارستان به محل اعتصاب بازگشت.

 

پلیس انگلیس دستگیر شدگان را به مراکز جداگانه پلیس انتقال داده‌اند.

 

مجلس خلق کرد در بریتانیا رفتار پلیس انگلیس و عفو بین‌الملل را محکوم کرد

مجلس خلق کرد در بریتانیا با صدور بیانیه‌ای رفتار سازمان عفو بین‌الملل را محکوم کرده و می‌گوید:"سازمان عفو بین‌الملل به جای عمل به وظایف خویش کسانی را هدف حمله قرار می‌دهد که سکوت [این سازمان] را محکوم کرده و خواهان انجام وظایف آن شده‌اند.

 

سه روز است که سازمان عفو بین‌الملل تحصن کنندگان [کردستانی] را حصر کرده است. به تحصن کنندگان اجازه داده نشد که از سرویس‌های بهداشتی این مرکز استفاده کنند و از ورود مجدد تحصن کنندگان به ساختمان جلوگیری می‌کرد. آنان خواستار عمل کردن سازمان عفو بین‌الملل به وظایف خود بودند و صدور بیانیه‌ای در رابطه با حصر اوجالان بودند. سازمان عفو بین‌الملل در عوض گوش فرار دادن به خواست تحصن کنندگان به آنان فشار وارد کرده و صبح امروز با همکاری پلیس به تحصن کنندگان حمله کرده‌اند. ما همچون مجلس خلق بریتانیا این رفتار غیرانسانی سازمان عفو بین‌الملل را محکوم می‌کنیم. چنین رفتاری لکه سیاهی بر پیشانی سازمان عفو بین‌الملل خواهد بود و بیانگر این واقعیت است که این سازمان نه در کنار مظلومان بلکه در کنار ظالمان قرار گرفته‌اند.

 

 ما مداخله پلیس انگلیس را که بی‌شباهت با رفتار پلیس ترکیه نیست محکوم می‌کنیم. حمله به انسانهایی که ۴۴ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برند بی‌اخلافی بزرگی است."