دستگیری ۲۵ تن از نیروهای امدادرسان در اهواز توسط نیروهای امنیتی

جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه خود از خدمت‌رسانی به مناطق سیل زده شانه خالی کرده است در لوای بهانه‌های واهی امنیتی مانع کمک‌رسانی نیروهای امدادرسان مردمی هم می‌شود و آنان را بازداشت می‌کند

روز یکشنبه ۲۵ فروردین ۲۵ تن از نیروهای امدادرسان در اهواز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. این افراد که جزء کمیته‌های مردمی امدادرسان به سیل‌زدگان بودند در منطقه‌ی ملاشیه‌ی اهواز پس از ساختن و تحکیم یک سیل‌بند در حالی که در منزل یکی از اعضا مشغول استراحت بودند توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

 

ملاشیه منطقه‌ای در جنوب غربی اهواز است که اغلب ساکنین آن عرب هستند و منطقه‌ای محروم می‌باشد.

 

پیشتر نیز شاهین حسنوند رئیس پلیس فتای استان خوزستان روز شنبه ۲۴ فروردین اعلام کرده بود که ۲۴ تن را به اتهام نشر اخبار منحرف از سیل بازداشت کرده‌اند. وی گفته بود این افراد با نشر اخبار انحرافی و شایعه پراکنی موجب تشویش اذهان عمومی شده و به همین دلیل به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 

همچنین فعالین مدنی نیز از دستگیری دو امدادرسان دیگر در آبادان خبر می‌دهند.

 

رسانه‌های دولتی نیز به نقل از مقامات امنیتی رژیم اعلام کردند ۳ تن را که وابسته به گروههای وهابی بودند را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

 

مقامات دولتی مدعی شده‌اند که این افراد در میان سیل‌زدگان به توزیع ریال عربستان اقدام کرده و سیل زدگان را به اعتراض علیه رژیم تحریک کرده‌اند.

 

فعالین مدنی در منطقه این اتهامات را "زمینه سازی برای دستگیری فعالین و پرونده سازی علیه آنها" می‌دانند و معتقدند رژیم در راستای سرکوب فعالین به نشر این اخبار روی آورده است.

 

در حالی نیروهای امدادرسان مردمی توسط نیروهای امنیتی رژیم دستگیر می‌شوند که مردم منطقه و سیل‌زدگان به امداد رسانی نیروهای دولتی معترض هستند و چندین تجمع و اعتراض در این راستا شکل گرفته است. همچنین سیل زدگان اعلام کرده‌اند که رژیم برای پیشگیری از وارد آمدن صدمه به تاسیسات نفتی دشت آزادگان مانع از انحراف آب به این سمت شده است و همین امر سبب آب گرفتگی بسیاری از مناطق مسکونی شده است.

 

در فضای مجازی نیز ویدیوهای بسیاری از اعتراض سیل‌زدگان منتشر شده که نشان می‌دهد آنها هیچ کمکی از نیروها دولتی دریافت نکرده‌اند و مردم خود اقدام به مقابله با سیل کرده‌اند.