دستگیری ۳۰ تن از کامیون‌داران در روز ششم اعتصاب

​​​​​​​دور جدید اعتصاب کامیونداران در ایران از روز شنبه ۳۱ شهریور آغاز شد و در شش روز گذشته به تمام شهرهای ایران و شرق کردستان گسترش یافت

دور جدید اعتصاب کامیونداران در ایران از روز شنبه ۳۱ شهریور آغاز شد و در شش روز گذشته به تمام شهرهای ایران و شرق کردستان گسترش یافت

 

پنج‌شنبه در ششمین روز از این اعتصابات تعداد ۳۰ تن از رانندگان در شهرهای مختلف به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی بازداشت شدند.

 

بنا به گفته‌ی دادستان عمومی و انقلاب  قزوین در این شهر ۱۵ تن بازداشت شده‌اند، همچنی دادستان استان البرز نیز اعلام کرد در کرج ۷ تن دستگیر شده‌اند.

 

هم زمان دادستانی اردبیل نیز خبر از دستگیری ٨ تن داده است.

خبر این دستگیریها در حالی منتشر شد که پنج‌شنبه پنجم شهریور اعتصاب کامیون داران به بسیاری از شهرهای ایران از جمله کرج، نائین، شهرکرد، نیشابور، اصفهان، اراک، زرین شهر، سبزوار، رفسنجان، قزوین و دزفول رسیده است. کامیونداران در استان‌های اورمیه، همدان و سنه در شرق کردستان هم در این اعتصاب شرکت کرده‌اند.

 

دور دوم اعتصابات رانندگان کامیون در ایران به دلیل محقق نشدن خواسته‌های صنفیشان از ۳۱ شهریور آغاز شده است.

 

افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار، کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی، افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه، کسر حق پرداختی بیمه رانندگان، حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها، نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای ماموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر از جمله خواسته‌های صنفی رانندگان کامیون عنوان شده است.