دمیرتاش: بهترین اقدام برای ترکیه انجام گفتگوها با حزب دمکراتیک خلق‌هاست

صلاح‌الدین دمیرتاش ریاست پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که این حزب بخشی از ائتلاف ملت نبوده و در این رابطه اظهار داشت: حزب ما یک ائتلاف انتخاباتی نیست، ائتلاف برای ایجاد دمکراسی است. بهترین اقدام برای ترکیه انجام گفتگوها با حزب دمکراتیک خلق‌هاست.

صلاح‌الدین دمیرتاش ریاست پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها که از ۴ نوامبر ۲۰۱۶ دستگیر و در زندان گروه F شهر ادرنه زندانی است، در رابطه با ائتلاف ملت برای انتخابات ۳۱ مارس اظهار داشت: حزب دمکراتیک خلق‌ها بخشی از ائتلاف ملت نبوده و در این رابطه اظهار داشت: حزب ما در انتخابات ۳۱ مارس با حزب خلق جمهوری و ایی پارتی به ائتلاف دست نزد. بلکه تنها در بخشی از شهرهای بزرگ به منظور پیشبرد دمکراسی به صورت یک طرفه از برخی از نامزدهای انتخاباتی حزب خلق جمهوری حمایت به عمل آورد. در واقع حزب دمکراتیک خلق‌ها یک ائتلاف انتخاباتی نیست، ائتلاف برای ایجاد دمکراسی است.

دمیرتاش که با عکس جدیدی در حساب تویتری خود این پیام را ارسال کرده است اظهار داشت: بلند پایه‌ترین مسئولان حزب ما بدون وقفه خواستار ایجاد ائتلافی برای دمکراسی بوده‌اند. اما متاسفانه برخی با اصرار سعی می‌کنند این مطالبه را برعکس جلوه دهند. ما آشکار اعلام می‌کنیم که حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات محلی هیچگاه با حزب خلق جمهوری و ایی پارتی دست به ائتلاف نزده است. تنها در برخی از شهرهای ترکیه برای پیشبرد دمکراسی از برخی از نامزدهای حزب خلق جمهوری حمایت کرده و هیچگاه بخشی از ائتلاف ملت نبوده است. حزب دمکراتیک خلق‌ها برای دمکراسی فراخوان داده است و فراخوان این حزب برای ائتلاف انتخاباتی نبوده است. برای بهبود دمکراسی و آینده کشور نیز همواره خواهان ائتلاف برای دمکراسی بوده است.