دمیرتاش: طیب اردوغان به تاجری می‌ماند که ورشکست شده باشد

صلاح‌الدین دمیرتاش نامزد محبوس حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه طی گفت‌وگو با امره آکسو از روزنامه ینی یاشام به بیان دیدگاههای خود پرداخت

صلاح‌الدین دمیرتاش نامزد محبوس حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه طی گفت‌وگو با امره آکسو از روزنامه ینی یاشام به بیان دیدگاههای خود پرداخت

 

دمیرتاش در آغاز سخنان خود گفت:"تنها به خلق اعتماد می‌کنم. بخصوص به زنان و جوانان. ملت ما سیاست را خوب می‌فهمند و سازماندهی شده‌اند. آنها درک می‌کنند که مبارزه ما برای چیست. از اینکه همچون فرزند این خلق در صف سیاستمداران فداکار و کوشا باشم به خود می‌بالم. با توجه به نامزدهای دیگر امتیازهای ویژه‌ای دارم."

 

دمیرتاش اظهار کرد:"طیب اردوغان و رژیم وی وارد بازی بی‌عدالتی شده و از هیچ عملی چشم‌پوشی نمی‌کنند. همچون انتخابات گذشته به هر خلافی دست می‌زنند. اما با تمام این اوصاف در اوج بیچارگی هستند. هراسان شده‌اند. مباحث جامعه را از دست داده‌اند. حرف‌های که من در زندان می‌زنم بیش از سخنرانی‌های آنان در میتینگ‌ها و پخش آن از دهها تلویزیون بر افکار عمومی تأثیر می‌گذارد. زیرا جامعه از رژیم حاکم متنفر شده است."

 

دمیرتاش رییس جمهوری کنونی ترکیه را تاجری نامید که ورشکست شده و گفت:"او دیگر نمی‌تواند مردم را به وعده‌هایش فریب دهد."

 

نامزد حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه افزود:"اینکه علیه ه.د.پ به بلوک ملی دست زده‌اند لازم است خوب بدانند که بدون ه.د.پ محال است ترکیه تازه شکل گیرد. هر گروه یا فردی از ه.د.پ چشم‌پوشی کند هم خود را نابود کرده و هم به شكست محکوم شده است. تا زمانی که ه.د.پ در مدیریت کشور مشارکت نکند دمکراسی شکل نخواهد گرفت. نه در جامعه شناسی، نه سیاست و نه ریاضی راهکاری برای فرار از واقعیت ارائه نخواهند کرد."

 

دمیرتاش سپس به نامزدی برخی چهر‌ه‌های سرشناس در لیست نامزدهای مجلس حزب دمکراتیک خلق‌ها پرداخته و خاطرنشان کرد:"ه.د.پ به سازمان مبارزه مشترک ستمدیدگان جامعه مبدل شده است. ه.د.پ خط مشی مقاومت در عرصه سیاسی ترکیه است. این امر مایه خوشحالی است و برای آنان آرزوی موفقیت دارم."