دمیرتاش: مبارزات آزادی خواهانه ما با پیروزی همراه است

صلاح الدین دمیرتاش رییس مشترک حزب دمکراتیک خلق ها در پیامی که بمناسبت هشتمین مجمع کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها ه.د.ک برای اعضای این مجمع فرستاده بود، اعلام داشت: ' ما نژادپرستی را نابود کرده و مبارزه‌ برای آزادی را به پیروزی خواهیم رساند".

صلاح الدین دمیرتاش رییس مشترک حزب دمکراتیک خلق ها در پیامی که بمناسبت هشتمین مجمع کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها ه.د.ک برای اعضای این مجمع فرستاده بود، اعلام داشت: ' ما نژادپرستی را نابود کرده و مبارزه‌ برای آزادی را به پیروزی خواهیم رساند".

 

"صلاح‌الدین دمیرتاش" رییس مشترک ه.د.پ از زندان ادرنا ترکیه پیامی را بمناسبت هشتمین مجمع کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها ، برای شرکت کنندگان در این مجمع فرستاد.

 

دمیرتاش در ابتدا با ابراز خرسندی از هشتمین نشست ه.د.ک، به آنان تبریک و درود فرستاد. دمیرتاش گفت که نه تنها در ترکیه، بلکه در سراسر خاورمیانه و همه‌ی جاهایی که ستم، ظلم و فاشیسم وجود دارد، مبارزات آزادیخواهی جهت حل تاریخی مسائل خلق‌های ستم دیده ادامه دارد.

 

صلاح‌الدین دمیرتاش اعلام کرد که تجربه مبارزه در ترکیه، خاورمیانه و به ویژه روژاوای کردستان، می تواند به الگویی کامل برای آزادیخواهی انسانیت بدل شود.

 

دمیرتاش افزود: "اگر دستاوردهای خلقمان در کردستان و ترکیه که با فداکاری، مقاومت  و ارزش‌های بزرگی آفریده شده‌اند، به موفقیتی ماندگار بدل شود، مسئولیت آن برعهده‌ کسانی است که ادعای پیشاهنگی خلق‌ها را دارند. وظیفه‌ی اخلاقی و مسئولیت تاریخی همه‌ نیروهای پیشاهنگ ماست که میراث عظیم مبارزات خلق‌ را به شیوه‌ای درست، گفتمانی صحیح و راهکاری دقیق به موفقیت برسانند".

 

دمیرتاش تاکید کرد که کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها، سازمانی دمکراتیک و مبارز است که با ادعای رهبری و پیشاهنگی پای به میدان نهاده است. وی افزود: "برای اینکه این میراث عظیم و تاریخی پیروز گردد، بایستی نگرش اشتباه فردگرایی و تک حزبی از میان براشته شود. مبنا و اساس اینست که از روستاها تا کوچه‌ها، از محلات تا شهرها، از استان‌ها تا حد ملی، از کارگاه‌ها تا کارخانجات، از زمین‌های کشاورزی گرفته تا دانشگاه‌ها و در هر نقطه‌ی دیگری بایستی شوراهای خلق و خود مدیریتی ایجاد شوند. آنچه را که ما از خودمدیری خلق می‌گوییم، همین است". 

 

کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک ک.ج.د در کردستان و کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها در سراسر ترکیه باید به نهادی برای فعالیت‌های اساسی  و نیروی دمکراسی خلق ها تبدیل شوند.

 

ما بعنوان ه.د.پ که از بطن کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها بیرون آمده‌ایم باید بعنوان یکی از وظایف خود با ک.ج.د و ه.د.ک کار ودر این راستا همکاری نماییم. مهم است که همه‌ قشرهای جامعه را در چهارچوب شوراها سازماندهی و حمایت کرده و در بین آنان هماهنگی ایجاد نماییم. این برای دمکراسی حیاتی است.

 

نباید که ما شوراهای خلق راتنها مانند نهاد فعالیتی ببینیم. وظیفه‌ی اساسی شوراها اینست که در مناطق خود، صاحب رای،دارای نیرو و پتانسیل تصمیم‌گیری و فعالیت باشد. رییس مشترک ه.د.پ افزود که من معتقدم که در مجمع همگانی ه.د.ک، نقایص از میان برداشته شده و این نشست به وسیله‌ای نیرومند برای تلاش‌ها و فعالیت‌ها تبدیل خواهد گردید.

 

صلاح‌الدین دمیرتاش در پایان گفت:" که با اعتقاد به اینکه ما نژادپرستی را نابود کرده و آزادی و دمکراسی را به پیروز خواهیم رساند، بار دیگر به همه‌ی شما درود می‌فرستم".