دو زندانی دیگر در زندان آکسرای به اعتصاب غذا دست زدند

دو زندانی سیاسی کورد در زندان آکسرای استان مرسین اعلام اعتصاب غذا کردند. گفته می‌شود که فشار بر ده‌ها هزار زندانی سیاسی کورد از سوی رژیم اشغالگر ترکیه افزایش یافته است.

روز ١٧ ژوئیه سه زندانی سیاسی کورد به نام‌های بشار بیلن، محمد فاتح بینگُل و امید تیمور در زندان نوع T آکسرای شهر مرسین در اعتراض به وادارکردن زندانیان به سرپاماندن و شمارش آنان دست به اعتصاب غذا کردند. اعتصاب غذای این سه در ٩مین روز خود ادامه دارد. روز گذشته نیز دو زندانی دیگر به نام‌های بها‌الدین چلبی و احسان تاشدیلن به اعتصاب غذا پیوستند.

بشار بیلن در گفتگوی تلفنی با خانواده خود از تشدید فشار بر زندانیان خبر داده و گفته است:"ما پنج زندانی به اعتصاب غذا دست زده‌ایم. ما را به سلول‌های انفرادی منتقل کرده و در طول شبانه روز تنها یک ساعت اجازه هواخوری را به ما داده‌اند. با اینکه بارها مورد شکنجه زندانبانان قرار گرفته‌ایم اما به هیچ یک از گزارش‌های ما رسیدگی نشده است. پزشک داخل زندان به ما گفت که مجبور نیست به سخنان ما در مورد شکنجه اعتماد کند و گزارش‌ها را حتی به خود ما نمی‌دهد. با اینکه ما از این پزشک شکایت کرده‌ایم اما این فرد همچنان مسئول پزشکی زندان است."

بیلن در ادامه گفته است که با اینکه مسئولان زندان را در جریان اعتصاب غذا قرار داده‌اند اما هر روز برای آنان غذا فرستاده می‌شود. وی افزود:"این غذا ساعت‌ها جلوی درب سلول‌های ما می‌ماند. یک هیئت باید از این زندان بازدید کند. این زندان تازه است. کاستی‌های بسیاری دارد. اینجا چیزی به نام حق زندانیان وجود ندارد. ما را به دلیل گوش دادن به ترانه‌های کوردی بازجویی می‌کنند. و ما‌ه‌ها از ملاقات محروم می‌شویم. ما را مجبور به سان نظامی می‌کنند. نگهبانان زندان به اخلالگری دست می‌زنند و رفتاری غیرحقوقی با زندانیان دارند، زندانیان را سر پا نگه داشته و مورد شمارش قرار می‌دهند."