"دوستانم در مقابل چشمانم کشته شدند"

نیوین خابور شاهد کوچک حملات و قتل عام دولت ترک در سریکانی است. او اعلام کرد، دوستانش در مقابل چشمانش کشته شده‌اند. او گفت، "می‌خواهم به شهرم بازگردم، برای دوستانم و بازی کردن دلتنگ شده‌ام."

به دلیل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و تبهکارانش در ۹ اکتبر ٢٠١٩ به شمال و شرق سوریه، صدها شهروند غیرنظامی که عمدتا زن و کودک بودند شهید شدند و تعداد زیادی هم مجروح گشتند. همچنین به دلیل این حملات اشغالگرانه بیشتر از۳۰۰ هزار تن به ناچار آواره شدند.

شهروندان غیرنظامی که به دلیل وحشیگری دولت ترکیه و تبهکارانش سریکانی را ترک کردند، در شهرهای اطراف و کمپ واشوکانی خودمدیریتی اسکان داده شدند. به دلیل این حملات هزاران کودک از تحصیل جا مانده‌اند. این کودکان می‌خواهند وحشت و فاجعه‌ی به جا مانده از حملات را از اذهان خود پاک کنند.

نیوین خابور یکی از این کودکان است که به همراه خانواده‌اش از سریکانی فرار کردند و و به شهر حسکه رفتند. خابور می‌گوید، مردم غیرنظامی و کودکان با جنگنده‌های دولت ترکیه شهید شدند. او گفت،"در مقابل چشمانمان روستا و خانه‌مان بمباران شد و خانه‌مان توسط اشغالگران سوزانده شد و وسایلمان هم غارت شد."

دلم برای بازی با دوستانم تنگ شده است

نیوین خابور گفت، "در شهرمان تعداد زیادی غیرنظامی و کودک شهید شدند. دوستانم توسط دولت ترک شهید شدند. همه در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند."

نیوین خابور می‌گوید که می‌خواهد به شهر و مدرسه‌اش بازگردد. این کودک آواره می‌افزاید، "برای بازی با دوستانم دلم تنگ شده است. هر لحظه می‌ترسم جنگنده‌های ترکیه ما را بمباران کنند. می‌خواهم همه با هم در مقابل اردوغان تروریست متحد شویم."