دوشادوش هم برای عفرین به میدان آییم

"لازم است تمام کردها برای عفرین بپاخیزند، فعالیت‌های خلق ما و دوستان در اروپا اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، فعالیت‌های دمکراتیک در اروپا به اندازه مبارزه ی.پ.گ/ی.پ.ژ حیاتی است."

"لازم است تمام کردها برای عفرین بپاخیزند، فعالیت‌های خلق ما و دوستان در اروپا اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، فعالیت‌های دمکراتیک در اروپا به اندازه مبارزه ی.پ.گ/ی.پ.ژ حیاتی است."

 

نمایندگان سازمان‌های کُرد، آسوری، ارمنی و آلمانی علیه اشغالگری رژیم ترک برای ارتقا فعالیت‌ها در صیانت از عفرین خواهان همبستگی هستند، نمایندگان نهادها و سازمان‌ها خواهان اعلام موضع شفاف از سوی سازمان‌های بین‌المللی شدند و افزودند:"اگر کردها متحد نشوند تمام شهرهای کردستان در خطر حمله و ویرانگری از سوی رژیم ترکیه خواهند بود."

 

سیامند معینی ریاست مشترک پژاک: عفرین سمبل کُردایتی است

سیامند معینی ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان- پژاک اظهار کرد اگر چه در رابطه با موضوع مقاومت عفرین با تمجید از اتحاد کردها سخن گفته میشود اما متأسفانه در رابطه با موضع متحد احزاب کُرد هر چهاربخش ایستاری قابل تمجید دیده نمی‌شود. ایشان افزود:"متأسفانه برخی جریان‌ها تنها به محکوم کردن حملات علیه عفرین بسنده کردند و هیچ گام عملی از سوی آنان دیده نشد. این یک واقعیت است که تاریخ جریانهایی را که در رابطه با عفرین تنها نظاره‌گر بودند، مورد حسابرسی قرار می‌دهد."

 

نماینده حزب سوسیالیست دمکراتیک کردستان: خلق جنوب کردستان به عفرین متعلق است

محمد راشد دولشی نماینده حزب سوسیالیست دمکراتیک کردستان به مسئولیت‌های دیگر بخش‌های کردستان در قبال روژاوا پرداخته و افزود:"روژاوا کوچكترین بخش کردستان است. به همین دلیل سه بخش دیگر کردستان باید از روژاوا حمایت بعمل آورند. همبستگی کردها با اتحاد مسجل می‌شود. تمام کردستان مسئولیت حمایت از عفرین را باید بردوش گیرند."

 

دولاشی در ادامه افزود:"اشغال عفرین اشغال تمام کردستان است و پیروزی در عفرین هم پیروزی تمام کردستانی‌هاست. هیچ کسی حق ندارد مابین کردها تفرقه و اختلاف شمال، جنوب، روژهلات و یا روژاوا را ترویج دهد، سربلندی در عفرین متعلق به تمام کردستان است."

 

از مسئولان کنگره خلق مزوپوتامیا: بجز مقاومت راه دیگری وجود ندارد

جورج آریو از مسئولان کنگره خلق مزوپوتامیا با اشاره به خودویژگی دمکراتیک در روژاوا و نقش فعال جوامع مختلف در آن گفت:"دولت ترک از زندگی برادرانه خلق‌ها در هراس است و به همین خاطر به روژاوا حمله‌ور شد، علیه اشغالگران هیچ راه دیگری بجز مقاومت باقی نمانده است."

 

آریو نسبت به سکوت جوامع غربی هم گفت:"غرب موضعی ریاکارانه را در پی‌ گرفته و تنها به منافع اقتصادی خود می‌نگرند. در مبارزه با داعش کردها بیش از هر تمام نیروهای دیگر جنگیدند. اما اکنون پدر معنوی داعش به کردها حمله‌ور شده و سکوت غربی‌ها تنها نشانه "ریاکاری" آنهاست."

 

ریاست مشترک پلاتفرم هورام: وقت سخن نیست، باید عمل کرد

ژالانه هورامان ریاست مشترک پلاتفرم هورام هم جنگ عفرین را تداوم جنگ استعمارگران بر خلق‌های خاورمیانه نامیده و از همکاری رژیم روسیه با ترکیه سخن به میان آورد. ژالانه سکوت دولت آمریکا را یادآوری کرد و افزود:" اروپا، روسیه و آمریکا خود را به کوری، کری و لالی زده‌اند و این نشانه توطئه علیه خلق‌های مظلوم منطقه است."

هورامان در ادامه به انسجام ملی مابین خلق کُرد اشاره کرده و می‌افزاید:"این اتحاد مابین احزاب کردی دیده نمی‌شود."

هوارامان به سیاست‌های غلط در جنوب کردستان علیه روژاوا از جمله مسدود کردن دروازه‌های مرزی پرداخت و گفت:"گاه و بیگاه برای فرونشاندن خشم عمومی درها را باز می‌کنند و سپس دوباره درها را مسدود می‌کنند. این چه ذهنیتی است؟ چرا مرزهای جنوب با روژاوا بسته می‌شود؟"

 

سخنگوی پلاتفرم زاگرس: اختلافات را به کناری نهیم

جمال زارعی سخنگوی مشترک پلاتفرم زاگرس در آلمان هم می‌گوید:"اگر عفرین برای تمام کردستان مقاومت می‌کند لازم است تمام کردستان هم از عفرین صیانت کنند. فعالیت‌ها در اروپا را کم نبینید. فعالیت‌ها در اروپا به اندازه مقاومت ی.پ.گ/ی.پ.ژ حیاتی هستند. راهپیمایی و اعتراضات اروپا بهترین راه برای بازتاب مقاومت عفرین در میان اروپایی‌ها و جهانیان است. کردها به اختلافات خود در این مرحله تاریخی پایان دهند و به این مبارزات ملحق شوند. زمان ارتقای فعالیت‌هاست."

 

مسئول سندیکای آموزشی و علمی "ژئو":اردوغان خواهان کشتار جمعی کردها بسان ارمنی‌هاست

سلیمان آتش مسئول سندیکای ژئو می‌گوید:" مبارزه روژاوا مبارزه شرف و ناموس تمام کردهاست. مبارزه زندگی و مرگ تمام کردهاست. احزاب کُرد باید پیرامون عفرین اعلام اتحاد کنند."

ایشان ضمن اشاره به سخنان رییس جمهوری ترک در رابطه با عفرین افزود:"سخنان اردوغان خطر تکرار قتل‌عام را بر کردها دوچندان کرده است. تمام نیروها و جبهه‌های دمکراتیک و انقلابی علیه حملات رژیم ترکیه به عفرین موضعی متحد اتخاذ کنند."

 

زینب مراد: دل کردهای فیلی با عفرین است

زینب مراد یکی از زنان روشنفکر فیلی هم در رابطه با عفرین گفت:"کردهای چهاربخش کردستان باید در مقابل اشغالگری رژیم ترکیه بپا خیزند. دل کردهای فیلی ساکن در بغداد با عفرین است. در بغداد فعالیت‌های فراوانی برای ابراز همبستگی با عفرین صورت می‌گیرند."

 

زینب مراد گفت:"مهمترین دلیل سقوط کرکوک فقدان اتحاد مابین کردها بود. اتحاد کردها مانع اشغال شهرها و مناطق کردهاست."

 

قاتلان ارمنی‌ها درصدد قتل کردها هستند

سایات تکیر نماینده نور زارتونگ اروپا هم گفت:"آنان که به قتل‌عام ارمنی‌ها پرداختند اکنون کردها را هدف قتل‌عام قرار می‌دهند. خلق کُرد همانگونه که داعش را نابود کردند باید اردوغان را هم نابود می‌کنند."