دولت آلمان مدعی است که نژادپرست‌های ترک را تنها "تحت نظر" دارد

​​​​​​​دولت فدرال آلمان اعلام کرد که نژادپرست‌های وابسته به رژیم حاکم ترکیه به دشمنی با یهودیان می‌پردازند و امنیت داخلی المان را تهدید می‌کنند. حکومت در پاسخ به پرسش نماینده حزب چپ آلمان اعتراف کرده که نژادپرستان را تنها تحت نظر قرار داده است

فدراسیون جامعه‌های ترک ملیگرا در آلمان بالغ بر ١٧٠ نهاد را مدیریت می‌کند. تخمین زده می‌شود که ٧ هزار نفر فاشیست ترک در این فدراسیون جای گرفته‌اند. اما در مجموع تعداد کل فاشیست‌های ترک در کشور آلمان بالغ بر ١١ هزار نفر است. طبق آمار مرکز دفاع از قانون اساسی که سازمان استخبارات داخلی آلمان آنرا اداره می‌كند تعداد نژادپرست‌های ترک در این کشور ١٠ هزار تن هستند.

 

گفته می‌شود که رژیم حاکم بر ترکیه به احساسات نژادپرستانه ترک‌ها دامن می‌زنند و این امر به افزایش تعداد نژادپرست‌های ترک انجامیده است. از سال ١٩٨٠ بدین سو فاشیست‌های ترک علیه کردها و گروههای مخالف دیگر به آشوبگری و حملات متعددی در آلمان دست زده‌اند.

 

تعداد حملات نژادپرستانه ترک‌های وابسته به دولت ترک در سال‌های اخیر افزایش یافته است. این موضوع حزب چپ آلمان را بر آن داشت تا لایحه‌ای را به مجلس فدرال این كشور ارائه کند. حکومت آلمان در پاسخ به لایحه صریحا اعلام کرده که "سازماندهی نژادپرستهای ترک، امنیت داخلی را تهدید می‌کند و  از سوی نهادهای استخباراتی تحت نظر است."

 

حکومت مرکل در رابطه با چگونگی تدابیر مورد ادعای خود علیه فاشیست‌ها پاسخ روشنی نداده و حتی در رابطه با پرسش‌های حزب چپ آلمان هم پاسخی به مضمون "اطلاع کافی در اختیار نداریم" داده است.

 

فدراسیون جامعه‌های ملی‌گرای ترک با همکاری چه کسی تشکیل شد؟!

فدراسیون جامعه‌‌ای ملیگرای ترک در آلمان سال ١٩٧٨ با همکاری فرانس ژوزف اشتراوس رییس وقت حزب اتحاد سوسیال مسیحی در فرانکفورت تشکیل شد. جالب اینکه با وعده‌های اشتراوس به آلپ‌آرسلان ترکش (یکی از رهبران فاشیست ترک و از نزدیکان عدنان مندرس در کودتای دهه شصت ترکیه) این فدراسیون فعالیت‌های خود را آغاز کرد.