دولت ایتالیا مبارزان اینترناسیونالیست روژاوا را تحت بازجویی قرار می‌دهد

​​​​​​​حکومت ایتالیا شهروندان ضد فاشیست این کشور را که به روژاوا رفته و با داعش مبارزه کرده‌اند، تحت فشار قرار می‌دهد

تعداد زیادی مبارز و ضد فاشیست از ایتالیا برای جنگ با داعش به روژاوا رفته‌اند. اما اکنون حکومت ایتالیا آنها را تحت فشار قرار داده است. در همین چهارچوب بازجویی ۴ ایتالیایی که به ی.پ.گ و ی.پ.ژ پیوسته بودند و همچنین یک ایتالیایی که عضو تو-دم بوده است، آغاز شده است.

 

قرار است ۲۳ فوریه ۲۰۱۹ این ۵ ایتالیایی مورد بازجویی قرار گیرند. دادستان عمومی برای این ۵ تن خواستار حکم " ممنوعیت کار سیاسی و گرفتن شناسنامه و پاسپورت آنها" شده است.

 

دیوید گراسو که یکی از این افراد است به خبرگزاری فرات گفت، بر اساس بازجوییها، این ۵ تن که در روژاوا آموزش نظامی دیده‌اند، از این به بعد خطری برای جامعه محسوب خواهند شد.

 

وی گفت در ۲۳ فوریه در دادگاه از مبارزاتش در ی.پ.گ و ی.پ.ژ دفاع خواهد کرد. وی گفت:"به قاضی خواهیم گفت که ی.پ.گ ،ی.پ.ژ و تودم سوریه و اروپا را از دست داعش نجات دادند. به آنها یادآوری می‌کنیم که دادگاهها و سازمانهای اروپایی نباید به ی.پ.گ و ی.پ.ژ بگویند تروریست".

 

دیوید گراسو گفت که چندین قاضی راست‌گرا به دنبال محاکمه‌ی آنها هستند. "آنهایی که پیشتر به روژاوا رفته بودند زمانی که به ایتالیا برگشتند هیچ مشکلی نداشتند. اما قاضی‌های راست‌گرا به دنبال راهی برای محاکمه‌ی آنها هستند. در ماه سپتامبر یک قاضی به بهانه‌ی آنکه پ.ک.ک و ی.پ.گ یکی هستند، خواست پرونده‌ای باز کند اما موفق نشد".

 

در اسپانیا نیز در سال ۲۰۱۶ پلیس به خانه‌ی آن مبارزانی که در روژاوا مبارزه کرده بودند حمله کرد. به بهانه‌ی آنکه آنها به ی.پ.گ ارتباط دارند حداقل ۲۰ تن دستگیر و زندانی شدند.