دکتر گلشن: آسیب‌های وارد شده به اندام‌ها و بافت‌های داخلی اعتصابگران غذا مرگ‌آور است

دکتر فخرالدین گلشن با اشاره به نشانه های بیماری قلبی، کلیه و کبد در میان اعتصاب کنندگان استراسبورگ اظهار داشت صدمات وارد شده به اعضا و جوارح هفت نفر از اعتصاب کنندگان می‌تواند به نارسیایی‌های دشوار منتهی و به مرگ اعتصاب کنندگان منتهی شود.

۱۴ نفر از اعتصاب کنندگان استراسبورگ به منظور خاتمه دادن به انزوای رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان ۱۳۱ روز است دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

آسیبهای وارد به اعضای بدن اعتصاب کنندگان به مرگ منتهی می‌شود

وضعیت جسمی اعتصاب کنندگان روز به روز وخیمتر اعلام می شود. دکتر فخرالدین گلشن که با آغاز اعتصاب غذا در استراسبورگ وضعیت اعتصاب کنندگان را رصد می‌کند طی گفتگویی اعلام داشت که اگر در اندک زمان راه حلی برای این مساله یافت نشود، آسیبهایی که تا کنون متوجه بدن اعتصاب کنندگان شده است می‌تواند به نارسایی‌های سنگین منتهی شده و به مرگ اعتصاب کنندگان ختم شود. گلشن در ادامه اظهار داشت که مشکلات سیستماتیک و عصبی که پیش از این در میان اعتصاب کنندگان مشاهده شده بود وارد مرحله تهدید شده و زندگی اعتصاب کنندگان را تهدید می‌کند. مشکلات قلبی، کلیه و کبدی اکنون کاملا مشهود شده و زندگی اعتصاب کنندگان را تهدید می‌کند. دکتر گلشن گفت مشکلات قلبی، التهاب کلیه و عفونت کبد جدی شده و وارد مرحله وخیمی شده است.

 

دکتر گلشن در ادامه اظهار داشت نشانه‌هایی که تا کنون در ۳ اعتصاب کننده مشاهده شده بود اکنون در ۷ نفر دیگر از اعتصاب کنندگان نیز روی داده است و این نشانه‌ها در یوکسک کوچ، کَرم سولحان و گلستان ایکه نیز جدی شده است. اعتصاب کنندگان دیگر بیشتر با مشکل نورولوژیک دست و پنجه نرم می‌کنند. نسبت به صدا، نور و بو بسیار حساس شده و دردهای شدیدی را در مفاصل احساس کرده و دچار بیخوابی شده‌اند. دکتر گلشن در ادامه اظهار داشت این وضعیت پیچیده می‌تواند به مرگ اعتصاب کنندگان منتهی شود.

 

هشدار به افکار عمومی جهانی و کردستانیان

دکتر گلشن اظهار داشت که بیماریها و علائم مشاهده شده در میان اعتصاب کنندگان نتایج ناگواری را به دنبال داشته و در این رابطه باید نهادهای اروپایی که مخاطب این اعتصاب غذا هستند، جوابگو بوده و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند. دکتر گلشن در ادامه افزود: بالا بردن روحیه مهمترین بخش این اعتصاب بوده و اعتصاب کنندگان از روحیه‌ای بسیار بالا برخوردار هستند. اما موضع و واکنش نهادهای اروپایی تاثیری منفی بر روحیه اعتصاب کنندگان گذاشته و از این رو بسیار لازم است که مطالبات انسانی اعتصاب کنندگان با پاسخ مثبت مواجه شود.