دیدار هیئت فدراسیون شمال- شرق سوریه با رئیس جمهوری فرانسه

هیئتی از فدراسیون شمال و شرق سوریه در سفر به فرانسه با امانوئل ماکرون دیدار کرد

کاخ الیزه در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که "فرانسه به حمایت گسترده در مبارزه علیه داعش ادامه می‌دهد."

 

بیانیه با اشاره به اینکه داعش امنیت مشترک را به مخاطره می‌اندازد افزوده است، حمایت از خودمدیریتی شمال- شرق سوریه به ویژه موضوع سرنوشت تبهکاران بازداشت شده داعشی و خانواده‌های آنان ادامه خواهد یافت.

 

ماکرون خاطرنشان کرده است، برای تأمین نیازهای شهروندان و تأمین امنیت اجتماعی-اقتصادی جامعه سوریه کمک مالی خواهند کرد.

 

وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایوس لودریان اول آوریل اعلام کرده بود که کشورش مبلغ ١ میلیون یورو به کمپ‌های شمال – شرق سوریه بویژه کمپ الهوله کمک می‌کند.

 

عبد حامد المهباش رییس مشترک کنفدراسیون شمال و شرق سوریه و نسرین عبدالله فرمانده یگان‌های مدافع زنان در هیئتی که با ماکرون دیدار کردند حضور داشتند. هیئت پس از این دیدار نشستی مطبوعاتی برگزار کرد.

 

 مبارزه علیه داعش و حمایت مادی

المهباش در نشست مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران با زبان عربی پاسخ گفت و خالد عیسی نماینده پ.ی.د در پاریس سخنان وی را به فرانسوی ترجمه کرد. المهباش خاطرنشان کرد که خودمدیریتی در مبارزه علیه تروریسم به همکاری نیازمند است و ماکرون در دیدار به عمل آمده به آنان قول مساعدت داده است.

 

المهباش افزود؛ رییس جمهوری تأکید نمود که فرانسه به حمایت اقتصادی و آبادانی مناطق خودمدیریتی متعهد است.

 

اعلام شد که یکی از موضوع‌های مورد بحث در دیدار دوجانبه حملات ترکیه بوده است. المهباش در این زمینه افزود:"لازم است که در مرزهای ترکیه صلح و امنیت برقرار شود."

المهباش اظهار نمود که خواهان روابط خوب با کشورهای همسایه از جمله ترکیه هستند.

 

درِ دیالوگ باز است

عبد  المهباش در مورد احتمال گفتگو با روسیه هم گفت که روابط خودمدیریتی با روسیه ادامه دارند. وی در مورد رابطه با حکومت سوریه هم افزود؛ برای فراهم کردن صلح، تأمین منافع خلق‌ها و مرحله انتقالی درِ دیالوگ با تمام کشورها باز است.

 

عبد حامد المهباش رییس مشترک فدراسیون شمال و شرق سوریه در پایان با اشاره به پیشنهاد برگزاری دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه اعضای بازداشت شده داعش هم گفت؛ ما این پیشنهاد را با افکار بین‌المللی در میان گذاشتیم. ما از حقوقدانان بین‌المللی خواستیم که در محاکمه اعضای داعش شرکت کنند، زیرا اغلب این تروریست‌ها شهروندان کشورهای خارجی هستند.