دیکتاتور در معرکه ادلب؛ طلب کمک از ناتو یا افتادن به پای پوتین؟

رجب اردوغان رئیس جمهوری ترک روز ۵ مارس برای گفتگو در مورد وضعیت ادلب از مسکو دیدار خواهد کرد، اردوغان از سوی دیگر قبل از سفر به مسکو از ناتو درخواست کمک کرد. وزیر دفاع (؟) ترکیه هم حمله اشغالگرانه در ادلب سوریه را نامگذاری کرد.

طیب اردوغان برای نجات از باتلاق ادلب در نظر دارد روز ۵ مارس از مسکو دیدار کند. او پیش از این از ناتو خواست تا به ترکیه برای نجات از مخمصه ادلب کمک کند.

پس از تشدید بحران ادلب اعلام شد که ویلادیمیر پوتین رئیس جمهوری روس روز پنجم مارس/ ١۶ اسفند با همتای ترک خود در مسکو دیدار می‌کند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پوتین در پنجم مارس نمی‌تواند با اردوغان دیدار کند و برنامه‌ی دیگری دارد.

اردوغان قبل از سفر به مسکو در تلاش تقویت جایگاه خود است

اردوغان قبل از سفر به مسکو از ناتو درخواست کمک کرد. پس از گفتگوی تلفنی اردوغان با ماکرون رئیس جمهور فرانسه، مرکز اطلا‌ع‌رسانی ریاست جمهوری ترک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ناتو خواسته شده به ترکیه کمک کند.

اردوغان؛ در انتظار کمک ناتو هستیم

در بیانیه آمده است:"اردوغان اعلام کرد که آنان خواستار حمایت ناتو از ترکیه نه در بیان بلکه در میدان عمل و به شیوه‌ای فعال می‌باشند."

تلفن اردوغان به ترامپ

اردوغان با تلفن با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم صحبت کرد و گفته شد؛ "ترامپ با اردوغان در مورد بحران سوریه گفتگو کرد و مسائل بسیاری از جمله سیستم موشکی پاتریوت را مورد بحث قرار داده‌اند."

نامگذاری حمله اشغالگرانه ترکیه در سوریه

خلوصی آکار وزیر دفاع (؟) ترکیه در رابطه با معرکه ادلب با انتشار بیانیه‌ای در کمال وقاحت عملیات اشغالگرانه رژیم ترک در داخل خاک سوریه را نامگذاری کرد. آکار گفت؛"عملیات سپر بهار که پس از حمله ٢٧ فوریه در ادلب آغاز شده بود به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز ادامه دارد."

آکار: نمی‌خواهیم با روسیه روبرو شویم

وزیر دفاع ترک مدعی شد که ترکیه تمایلی ندارد با روسیه روبرو شوند و افزود:"قصد و هدف ما این نیست [در سوریه] با روسیه روبرو همدیگر قرار گیریم. انتظار ما این است که روسیه حملات ارتش سوریه را متوقف کند و آنرا به مرزهای توافقنامه سوچی برگرداند."

روسیه: هواپیمای ساقط شده مال ما نیست

وزارت دفاع روسیه در رابطه با سقوط هواپیما در ادلب بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام نمود که ادعاهای مربوط به سقوط هواپیماهای سوخو ٢۴ در ادلب واقعیت ندارند.