رئیس فراکسیون ه.د.پ: حکومت به دنبال قتلعام زندانیان است

مرال دانش بشتاش رئیس فراکسیون ه.د.پ در پارلمان ترکیه اعلام کرد، مرگ افراد در زندان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا آغاز شده است و گفت، "حکومت می‌خواهد قتل عام انجام دهد."

مرال دانش بشتاش رئیس فراکسیون ه.د.پ در پارلمان ترکیه در مورد پروژه قانون کاهش مجازات زندانیان، در پارلمان یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

بشتاش اعلام کرد، آنها از فراخوان "در خانه بمانید" پشتیبانی می‌کنند اما این شعار را برای زندانها اجرایی نمی‌کنند و گفت: "در زندان‌ها زندگی افراد در خطر است چون در هر بخش ۵۰ تا ۶۰ تن با هم نگهداری می‌شوند و هیچ اقدامی نیز برای مقابله با این ویروس انجام نشده است. باید عدالت برای همگان برقرار شود. ما قانون "دشمنی" را نمی‌خواهیم بلکه قانون انسانیت و برابری را می‌خواهیم."

بشتاش همچنین گفت: "این پروژه قانون برای برابری نیست، بلکه برعکس در جامعه جدایی و تبعیض ایجاد می‌کند. این پروژه قانون نه تنها تاثیر بدی بر روی صدها زندانی ایجاد خواهد کرد بلکه بر میلیونها انسان در جامعه نیز تاثیر خواهد گذاشت. غیر از خانواده‌ی زندانیان میلیونها تن بر روی آتش هستند."

رئیس فراکسیون ه.د.پ در ادامه‌ی سخنانش تاکید کرد، ادامه‌ی سیاست اسارت به معنی قتل‌عام است و گفت : "در زندان بافرای سامسون یک زندانی جان خود را از دست داد. خواستند آنرا پنهان کنند اما موفق نشدند. دادستانی عمومی آشکار کرد که این زندانی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته است. محمد ایتر به دلیل ابتلا به کرونا در زندان جان باخت. این مردن نیست بلکه کشتن است. در زندان‌ها از این به بعد زندانیان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد."

وی در پایان سخنانش گفت، "با این پروژه قانون تازه افرادی مانند قاتلان سوما، ارمنک و چورلو آزاد می‌شوند اما کسانی که توسط مردم در انتخابات انتخاب شده‌اند در زندان می‌مانند. به صدای وجدان و عدالت و برابری گوش دهید. قاتلین زنان آزاد می‌شوند اما آنهایی که دارای فکر و نظر متفاوت هستند، آزاد نمی‌شوند. برای آنکه این فاجعه رخ ندهد باید اقدامات لازم انجام شود."