"راه برون‌رفت از بحران‌ ارتقای مبارزات، اتحاد ملی و دمکراتیک خلق‌های ایران است"

هیوی دیرک، عضو مجلس پژاک طی مصاحبه‌ای، به برگزاری ششمین کنگره‌ی پژاک و تصمیمات مهم کنگره در چارچوب ایران و روژهلات کوردستان پرداخت.

دیرک ابتدا برگزاری ششمین کنگره‌ی حزب حیات آزاد کوردستان پژاک را به عبدالله اوجالان رهبر خلقمان، عموم خلق کورد و خلق‌های ایران و تمام آزادیخواهان تبریک و گفت: کنگره با شعار «با بنیاد نهادن ملت دمکراتیک رو به اتحاد خلق‌های ایران گام نهاد» ارزیابی و تحلیلی عمیق از تغییر و تحولات ایران و روژهلات کوردستان داشت. بر این مبنا نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد. یکی از مهم‌ترین تصمیمات کنگره ارتقای مبارزات در راستای آزادی رهبر آپو است. همچنین مبارزات در راستای اتحاد ملی کوردها و اتحاد دمکراتیک خلق‌های ایران از دیگر تصمیمات مهم کنگره‌ی ششم پژاک بود.

 عضو مجلس پژاک به استراتژی خط سوم در کنگره‌ی پژاک اشاره و خاطر نشان ساخت: کنگره‌ی ششم پژاک در راستای چاره‌یابی بحران و مشکلات کنونی ایران و روژهلات کوردستان تحلیل، ارزیابی و تصمیمات مهمی اتخاذ نمود. سیاست‌ها و بازترسیم نوین خاورمیانه از سوی قدرت‌های هژمونیک منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اراده و منافع خلق‌ها را مدنظر قرار نمی‌دهد. در این راستا کنگره سیاست دمکراتیک و خط سوم و همچنین بنیاد نهادن نظام کنفدرالیسم دمکراتیک را راه چاره‌یابی در برابر سیاست‌ قدرت‌های هژمونیک دانست.

وی در مورد مباحث و تحلیلات و تصمیمات گرفته‌ شده در مورد مسائل و مشکلات زنان و جوانان گفت: در کنگره‌ی ششم پژاک تحلیل و بررسی ژرفی از مسائل و مشکلات عمیق زنان صورت گرفت. بر این باوریم ارتقای مبارزات، سازماندهی، اتحاد و انسجام زنان می‌تواند به پاسخ راسخی در برابر سیاست‌های کنونی رژیم ایران در برابر زنان مبدل گردد. همچنین کنگره مبارزه و سازماندهی را یگانه راه جوانان در برابر نظام کنونی برای دستیابی به هویت واقعی خود دانست.

هیوی دیرک عضو مجلس پژاک در پایان گفت: کنگره‌ی ششم پژاک در برابر هر گونه هجمه‌ای بر هویت و فرهنگ خلق کورد دفاع مشروع را مبنا قرار داد. پژاک در راستای دمکراتیزاسیون ایران و اتحاد خلق‌ها در ایران مبارزات خود را ارتقا می‌بخشد. در این چارچوب تلاش برای وفاق و اتحاد میان تمام احزاب و جریانات سیاسی یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیمات کنگره بود.